به کارگیری ۲۵ هزار کارگر از طریق جایگاه‌های ساماندهی در مشهد

از ابتدای راه اندازی طرح ساماندهی کارگران در مشهد، تاکنون بیش از ۲۵ هزار کارگر مشاغل ساختمانی، از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری شهروندان، مشغول کار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به شیوع کرونا، اشتغال کارگران ساختمانی و موقت دچار تزلزل شد که شاهد افزایش و ازدحام کارگران بر سر تقاطع‌ها و میادین بودیم که بر همین اساس شهرداری طرح ساماندهی کارگران را به طور ضربتی آغاز کرد.

او افزود: در همین مدت سه ماه که از راه اندازی این طرح می گذرد اقدامات گسترده ای از جمله ایجاد ۵ جایگاه ساماندهی کارگران، با امکانات رفاهی و به کارگیری آنها در پروژه‌های عمرانی شهری صورت گرفت و در این مدت بالغ بر ۲۶۰۰ نفر از این کارگران هم در برخی پروژه‌های شهری مشغول به کار شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از مهمترین آثار خوبی که در طرح ساماندهی کارگران رخ داده است، برقراری ارتباط موثری با خانه کارگر، کارخانجات صنعتی، کارگاه‌های تولیدی و اداره معین اقتصادی شهرداری بوده است، که این اقدام باعث شده تا ۲۰۰ کارگر، مشغول کار دائم شوند.

یعقوبی بیان کرد: به منظور تکریم کارگران و برنامه ریزی های صورت گرفته، شهرداری مشهد ۲ هزار بسته معیشتی به کارگرانی که در جایگاه‌ها ثبت‌نام کردند اهدا توزیع کرده است و حتی خیرانی هستند که نذری خود را در بین کارگران جایگاه‌ها توزیع می‌کنند.

او تصریح کرد: بیشترین درخواست کارگر به ترتیب از جایگاه واقع در میدان امام حسین (ع)، سیدی، میدان فردوسی، سیدرضی و دلاوران بوده است.

معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه تمامی دستورالعمل های بهداشتی در جایگاه‌های ساماندهی رعایت می‌شود، تاکید کرد: جایگاه‌های ساماندهی کارگران در سطح شهر روزانه دو بار ضدعفونی می‌گردد و کارگران به وسیله تب سنج و «اکسیمتر» دستگاه سنجش اکسیژن خون، چکاپ می‌شوند.

انتهای پیام//ی.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.