سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت مطرح کرد؛

معافیت کارت‌های اعتباری از هر گونه سود بانکی تا یک ماه

فهیمی گفت: اگر بعد از یک ماه وجوه تسویه نشود به صورت وام تلقی می‌شود و تا سه سال مهلت بازپرداخت دارد.

معافیت کارت‌های اعتباری از هر گونه سود بانکی تا یک ماهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره سازو کار این کارت اعتباری اظهار کرد:  یکی از مشوق‌های برای حفظ و نگهداری دارایی مشمولین سهام عدالت در نظر گرفته بود اعطای کارت اعتباری به مشمولان بود که از امروز اجرایی می‌شود.

او افزود: دارندگان سهام عدالتی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهامشان انتخاب کرده اند، از امروز با ورود اولین شرکت سرمایه گذاری استانی به بورس می توانند به سیستم معاملات بازار سرمایه وارد شوند. آن‌هایی که تمایل دارند تا۶٠ درصد از سهامشان را به فروش برسانند این امکان برای آن ها فراهم شده تا به جای فروش سهام از کارت اعتباری استفاده کنند.

فهیمی تصریح کرد: براساس تدابیر بانک‌ها این کارت‌های اعتباری تا یک ماه از هر گونه سود بانکی معاف است و به صورت قرض الحسنه استفاده می‌شوند. اگر بعد از یک ماه وجوه استفاده شده را تسویه نکنند و مبلغ را به بانک ندهند به صورت وام تلقی می‌شود و تا سه سال مهلت بازپرداخت خواهد داشت که دریافت کننده وام باید بازپرداخت کند.

او ادامه داد: ظرف روز‌های آینده برای آن دسته از مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند توسعه پیدا می‌کنند البته این اعتبار به کسانی داده می‌شود که سهام خودشان را نفروخته باشند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: این اعتبار به کسانی که بخشی را فروخته‌اند تعلق نمی‌گیرد. در خواست ما این است که سهامی را که هر روز به ارزش آن افزوده می‌شود و نسبت به حفظ بلندمدت آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. استفاده از منافع مختلفی که فقط دو مورد معرفی شده سود سهامی که سالیانه دریافت می‌کنند کارت اعتباری که درآمد و حق تقدم‌هایی که می‌توانند سهام خود را با آن بیشتر کنند و این دارایی را در سبد خود نگه دارند تا یکپارچگی. دارایی‌ها حفظ شود و تبدیل به بنگاه اقتصادی ارزشمند شود.

ETF های دوم و سوم با سازوکار کامل عرضه می شود

این مقام مسئول درباره صندوق دارایی دوم گفت: طراحی صندوق و زیرساخت‌های حقوقی و پروسه‌هایی اجرایی انجام شده یک بار هم در صندوق واسطه مالی یکم این موضوع امتحان شد، اما تصمیم گیری برای واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد انجام می‌شود. ما در بازار سرمایه تلاش می‌کنم بهترین خدمات و مطمئن‌ترین زیر ساخت‌ها را برای یکی از تامین کنندگان مالی بزرگ که دولت است و در عین حال بزرگترین فروشندگان هم هست قرار دهیم.

فهیمی در پایان درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: اختیار تصمیم گیری برای جاماندگان سهام عدالت  خارج از صلاحیت ارکان بازار سرمایه و سازمان بورس است و در سطح مجلس شورای اسلامی و دولت باید تصمیم گیری شود و بعد از اینکه به ما قانون مصوب و لازم الاجرایی ابلاغ شود به عنوان یک طرح جدید ما مفاد آن را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار