نیکوکاران ۳۱ میلیارد تومان به محرومان خراسان‌جنوبی کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: نیکوکاران ۳۱ میلیارد تومان در چهار ماهه نخست سال جاری به محرومان استان کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: هر چند روایتگری فقر تلخ است، ولی گاه برای حل مشکل مجبوریم در قالب یک مسئول، یک خیر و یا یک خبرنگار آن را طرح کنیم تا صدای قشر مستضعف باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امیدواریم با طرح مشکلات محرومین و نیازمندان جامعه با همکاری هم گامی در راستای رفع آن برداشته شود، بیان‌کرد: باید در راستای افزایش مهارت جلوگیری از تولید فقر در جامعه فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی کنیم.

سلم‌آبادی با تأکید بر اینکه ما در مجموعه کمیته امداد استان مساجد را در یک جامعه اسلامی پایگاه اصلی فعالیت‌های حوزه اقتصادی و فرهنگی می‌دانیم، افزود: با توجه به این نکته اصلی، سیاست‌های ما بر این است که کمک به محرومان و نیازمندان در جامعه به صورت محله محور و مسجد محور پیگیری شود.

وی گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۷۰ مرکز نیکوکاری فعال است که از این تعداد ۶ مرکز تخصصی هستند که از آن جمله می‌توان به مرکز تخصصی نیکوکاری رسانه یاران اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مرکز نیکوکاری رسانه یاران در عید غدیر هزار بسته فرهنگی و هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع کرده است، اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی مردم در چهار ماهه نخست سال ۹۹ نیکوکاران ۳۱ میلیارد تومان به محرومین و نیازمندان خراسان‌جنوبی کمک کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


سلم‌آبادی با اشاره به افزایش ۸ تنی گوشت قربانی نیکوکاران در عید قربان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در عید قربان سال جاری ۳۵ تن گوشت قربانی جمع‌آوری و بین محرومان و نیازمندان استان توزیع شد.

وی اظهار کرد: باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که کمک‌های ما در مجموعه‌های خیریه مبتنی بر نیاز‌های محرومان باشد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خبرنگاران در عین انعکاس مطالبات مردم اخبار امید بخش نیز منتقل می‌کنند، یادآور شد: اگر امروزه خبرنگاران با شجاعت نقاط ضعف در جامعه را بیان می‌کنند به واسطه تقوای آنان و نترسیدن این قشر جز از محضر پروردگار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.