جلسه کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اختلافات حزبی لغو شد

اختلافات حزب بنیامین نتانیاهو با حزب بنی گانتس، جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی را به تعطیلی کشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه العرب چاپ لندن در شماره امروز (یکشنبه) خود در اینترنت نوشت: جلسه کابینه رژیم اسرائیل که یکشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شد به سبب تنش‌ها و تبادل اتهامات لغو شد.

بر اساس این گزارش، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و آبی - سفید به رهبری بنی گانتس یکدیگر را متهم کرده اند که عامل لغو جلسه کابینه رژیم صهیونیستی بوده اند.

حزب لیکود می‌گوید حزب آبی-سفید با مطرح شدن بسته کمک هشت و نیم میلیارد شِکِلی در جلسه مخالف است.

اما حزب آبی-سفید می‌گوید این جلسه به سبب اصرار حزب لیکود بر عدم اجرای مفاد توافقات ائتلافی لغو شده است.

حزب آبی-سفید می‌گوید بسته کمک مذکور هنوز آماده نشده و طرح آن در شرایط کنونی با هدف مانور رسانه‌ای غیرمسئولانه است.

یسرائیل کاتس، وزیر دارایی اسرائیل می‌گوید این برنامه آماده است و نمایندگان آبی-سفید آن را تائید کرده اند و هرگونه تاخیر در اجرای آن به مردم و نهاد‌های اقتصادی صدمه وارد می‌کند.

لازم به ذکر است که اختلافات عمیقی بین این دو حزب وجود دارد. حزب لیکود تهدید می‌کند که پیش نویس بودجه را فقط برای سال جاری ارائه دهد، در حالی که آبی-سفید اصرار دارد بر اساس توافقنامه ائتلاف بودجه‌ای دو ساله تصویب شود.

به گفته کمیسیون مربوطه، اگر پیش نویس بودجه قبل از بیست و پنجم این ماه تصویب نشود، به معنای انحلال کابینه و کنست و حرکت به سمت انتخابات جدید است.

این در حالیست که اعتراضات افزایش یافته است و با افزایش خشم علیه نتانیاهو به سبب مسائل مربوط به فساد و نحوه برخورد با مسئله ویروس کرونا معترضان خواستار کناره گیری او هستند.

برای هفتمین هفته پیاپی معترضان شنبه شب در اعتراض به سیاست‌های خودکامه و پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مقابل اقامتگاه او در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، چند هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی اطراف اقامتگاه نتانیاهو تجمع کرده و سپس با راهپیمایی در خیابان‌های نزدیک، خواستار استعفای او شدند.

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که ساکنان شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیرو‌های امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و همچنین پرونده‌های فساد او نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار