پیامد‌های مخرب شیوع ویروس کرونا بر زنان باردار

محققان می‌گویند شیوع ویروس کرونا پیامد‌های روحی و روانی بر روی زنان باردار داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات دانشگاه کالگری نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا باعث افزایش بیماری‌های روحی و روانی در زنان باردار شده است.

لیان مادسن، روانشناس دانشگاه کالگری در این باره می‌گوید: نرخ بیماری‌های روحی و روانی در میان زنان باردار و مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند پس از شیوع ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است. در این زنان درجه بالایی از افسردگی و اضطراب مشاهده شده است.

در این تحقیق بیش از ۲ هزار زن باردار در ماه آوریل (فروردین ماه) در کانادا مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج نشان داد ۳۷ درصد این زنان علائم افسردگی و ۵۷ درصد علائم اضطراب و نگرانی داشته اند. آمار افسردگی در زنان باردار پیش از شیوع ویروس کرونا تنها ۱۰ تا ۲۵ درصد بود.

محققان می‌گویند یکی از دلایل افسردگی و اضطراب در زنان باردار به قرنطینه و اعمال محدودیت‌های اجتماعی باز می‌گردد که باعث کاهش حمایت اجتماعی از این زنان می‌شود. این محققان تاکید دارند درمان نشدن افسردگی در زنان باردار در آینده می‌تواند باعث افزایش خطر مشکلات روحی و روانی در کودکان شود.


بیشتر بخوانید


یکی از محققان تاکید دارد: بیماری‌های روحی و روانی به ندرت به صورت خودکار از بین می‌رود. زنانی که دچار افسردگی می‌شوند حتما باید نسبت به درمان آن اقدام کنند. اگر یک زن در زمان حاملگی دچار افسردگی شود این امر می‌تواند ۲ سال پس از زایمان نیز ادامه یابد. تنها تصور کنید این اتفاق به چه میزان می‌تواند بر خانواده فرد تاثیر منفی داشته باشد.

زنان در دوره حاملگی به میزان زیادی نیازمند حمایت و آرامش هستند. توصیه می‌شود افراد خانواده به این زنان توجه بیشتری داشته باشند و تا جای ممکن آن‌ها را از استرس دور نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار