بسته خبرهای انتظامی؛

بیش از ۱۹ میلیارد ریال ارز قاچاق در کرمان کشف شد / توقیف سمند با ۵۱ کیلو هروئین در نرماشیر

با بسته خبر‌های انتظامی امروز یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بسته انتظامی در بسته خبرهای انتظامی امروز ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می خوانیم: 

کشف ۱۹ میلیارد ریال ارز قاچاق در کرمان 

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ارز قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این رابطه خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان به منظور برخورد با اخلال گران اقتصادی و با اشرافیت اطلاعاتی از خرید و فروش ارز  از سوی افرادی با هدف قاچاق مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران طی یک عملیات منسجم این افراد را هنگام مبادله و تعیین اصالت ارز‌ها در یک صرافی در شهر کرمان دستگیر و از آنان ۷۸ هزار دلار و ۴ هزار و ۲۰۰ یورو ارز غیرمجاز کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: متهمان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

 او با اشاره به ارزش ارز‌های کشف شده به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بیان کرد: این ارز‌ها به استناد بند الف ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بند پ ماده ۵ آیین نامه اجرایی و مواد ۵ و ۶ قانون مذکور در خصوص تعیین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور از این افراد کشف شد. 

 سردار ناظری بیان داشت: برابر ماده ۲ این دستور العمل، حداکثر ارز قابل نگهداری و حمل  از سوی اشخاص تا سقف ۱۰ هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارز‌ها است و برابر ماده ۳ نیز برای مبالغ بیش از ۱۰ هزار یورو  از سوی اشخاص، ۳ شرط داشتن سند مؤسسه اعتباری، رسید ثنا و اظهارنامه گمرکی الزامی است. 

توقیف سمند با ۵۱ کیلو هروئین در نرماشیر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۵۱ کیلو هروئین و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نرماشیر خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان نرماشیر، هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری محور نرماشیر-بم به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک و آن را  برای بازرسی به پارکینگ منتقل کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی دقیق از این خودرو، ۵۱ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین که به طرز بسیار ماهرانه و حرفه‌ای در قسمت‌های مختلف آن جاسازشده بود، کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مقصد نهایی و محل توزیع این مواد، استان تهران بود، بیان داشت: این مقدار مواد مخدر صنعتی می‌تواند هزاران جوان را به سمت نابودی و مرگ بکشاند که به لطف الهی و با هوشیاری پلیس، این محموله کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: امیدواریم در کنار تلاش بی وقفه پلیس با همکاری سایر ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط و با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی، شاهد کاهش تقاضای این مواد ویرانگر باشیم.

دستگیری سارقان احشام در کوهبنان

فرمانده انتظامی شهر ستان کوهبنان از دستگیری دو نفر سارق احشام در شهرستان کوهبنان خبر داد.

سرهنگ صمدالله ترابی گفت: سارقین در حین انتقال دو راس احشام سرقتی از شهرستان بهاباد به شهرستان رفسنجان بودند که با تماس یکی از شهروندان با ماموران کلانتری کوهبنان، این فرماندهی سریعا ماموران را به محل اعزام و متهمان در کوهبنان دستگیر شدند.

او افزود: با هماهنگی قضایی، سارقین مورد بازجویی قرار گرفتند که متهمان با روبرو شدن بازجویی فنی و پلیسی، لب به اعتراف گشوده و به سرقت دو راس احشام اعتراف کردند که در این رابطه، پرونده تشکیل و به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شد. 

سرهنگ ترابی ضمن  قدردانی از شهروندان در همیاری پلیس برای پیشگیری از جرایم خواست: در صورت هر گونه مشاهده مورد مشکوک، مراتب  را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 او با توجه به نزدیک بودن ایام محرم ضمن قدردانی از روحانیون خواست تا موارد امنیتی و پیشگیرانه را در مراسم و محافل ایام محرم به شهروندان اعلام کنند تا شاهد جرایم ناگوار در سطح شهرستان نباشیم.

دستگیری سارق سیم و کابل‌های برق حین سرقت در بم

فرمانده انتظامی بم از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق حین سرقت در شهرستان بم خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان بم  قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۳ این فرماندهی، حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، یک نفر را که در بالای تیر برق در حال سرقت کابل با سیم چین بود، دستگیر کردند.

سرهنگ نجفی ضمن اشاره به اینکه از سارق یک عدد قیچی بزرگ کابل چینی به همراه مقداری کابل برق کشف شد، بیان کرد: متهم دستگیر شده تاکنون به ۵ فقره سرقت اعتراف کرده است و تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

 انتهای پیام / م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.