وزیر آموزش و پرورش:

تأکید اصلی ما بر آموزش حضوری دانش‌آموزان است

حاجی‌میرزایی گفت:‌ بر آموزش حضوری تاکید جدی داریم به همین دلیل طرح زوج و فرد کردن دانش آموزان را در کلاس‌های درس اجرا خواهیم کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از گشایش دو استودیوی فیلمسازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: برخی از رسانه‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند که افرادی به اینترنت دسترسی ندارند یا نمی‌توانند از ابزار‌های هوشمند استفاده کنند، جای نگرانی نیست به این دلیل که ما متعهد هستیم آموزش را به همه ارائه کنیم.

بازگشایی مدارس از نیمه شهریور قطعی است

او افزود: بنابر اولویت حضور، هرجایی که مشکلی باشد از روش‌های دیگری استفاده می‌کنیم، اما اطمینان می‌دهیم که همه دانش‌آموزان صرف نظر از این که چه وضعیتی دارند از خدمات آموزشی برخوردار می‌شوند.

حاجی میرزایی گفت: همان طور که اعلام کرده ایم عملیات آموزشی ما از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود، اما اینکه کیفیت ارائه خدمات به چه صورتی خواهد بود، تابع شرایط و شیوه نامه‌های بهداشتی است که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

او  ادامه داد: سلامت دانش آموزان برای ما فوق العاده اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم خدمات آموزشی را به کیفیتی ارائه کنیم که برای دانش آموزان و شرایط خاص کشور مشکلی به وجود نیاید.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مناطقی که تعداد دانش آموزان کم است و امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد و منعی برای حضور دانش آموزان در کلاس‌ها نیست، آموزش را حضوری انجام می‌دهیم و در مواردی که تعداد دانش آموزان بیش از حدی است که بتوانیم شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم تعداد دانش آموزان را تقسیم می‌کنیم و تعدادی را در روز‌های زوج و تعدادی را در روز‌های فرد به مدرسه می‌آوریم.

حاجی میرزایی افزود: علت این است که تأکید اصلی ما بر ارائه حضوری آموزش هاست مگر این که با شرایطی مواجه شویم که امکان ارائه خدمات حضوری نباشد.

او افزود: مجموعه تعلیم و تربیت، سال‌های طولانی روش دیگری را رفته و ماامسال نیازمند این هستیم که روش جدیدی را تجربه کنیم. این روش جدید، نیازمند مشارکت کامل خانواده هاست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خانواده ها مخالف برگزاری کلاس ها به صورت حضوری هستند . ما اجازه نمیدهیم بچه ها به مدرسه بیایند کلاس ها مجازی برگزار کنید