انتخاب دانشگاه کاشان در طرح ارتقای پنج دانشگاه تراز بین المللی

رئیس دانشگاه کاشان از قرار گرفتن این دانشگاه در طرح ارتقای پنج دانشگاه کشور در تراز بین‌المللی و انتخاب آن بعنوان دانشگاه مادر در استان اصفهان خبر داد.

عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: بر اساس این تصمیم دانشگاه کاشان بعنوان دانشگاه مادر استان در طرح آمایش سرزمینی آموزش عالی قرار گرفته است.

او، انتخاب دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاه مادر در استان را زیرساختی برای استان شدن این شهرستان دانست و گفت: تاسیس دبیرخانه شبکه انتقال تجارب در دانشگاه کاشان از دیگر اتفاقات افتخارآمیز و موفق برای این دانشگاه در سال جاری است.

به گفته او، تاسیس این دبیرخانه برای پرهیز از موازی کاری ها، صرفه جویی در بعضی موارد امکانات کاربردی و هم افزایی دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه کاشان، احداث تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه، راه اندازی کلینیک سلامت، ایجاد مرکز تحقیقات قرآن و حدیث، انجام حدود ۱۰ پروژه خیر ساز، تاسیس مرکز بهداشت و مشاوره و تأسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان را یادآور شد و گفت: کلینیک سلامت و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه همراه با سه طرح دیگر در هفته دولت افتتاح می‌شود.

زراعت، اظهار داشت: صندوق پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با آورده ۱۰ میلیارد تومانی دو سرمایه گذار ایجاد شده است.

او، تصریح کرد: خیرین در این صندوق سرمایه پژوهشی را در اختیار نخبگان قرار می‌دهند تا بتوانند برنامه ها، طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیان خود را عملیاتی کنند.

به گفته او، کتابخانه و آمفی تئاتر دانشگاه کاشان نیز که تا کنون ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۵ میلیارد تومان خیرین هزینه کردند تا پایان سال تکمیل و افتتاح می‌شود.

 

راه اندازی حساس‌ترین ومهم‌ترین دستگاه آزمایشگاهی دانشگاه با توان بومی


او، افزود: این دستگاه پیشرفته پس از خرابی در شرایط تحریم قابل خرید و یا تعمیر از طرف خارجی نبود که به همت و نبوغ اساتید و محققین دانشگاه با اعتباری کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان بازسازی و راه اندازی شد.
به گفته او، با راه اندازی این دستگاه از خروج بیش از ۵۰ هزار دلار جلوگیری و صرفه جویی شده است.

رئیس دانشگاه کاشان، در ادامه با تاکید بر دستاورد‌های علمی ملی و بین‌المللی این دانشگاه در کشور و جهان گفت: دانشگاه کاشان اولین دانشگاهی بود که برنامه راهبردی تدوین کرد و توانست جایگاه هفتم پژوهشی در سیستم Isc (از یک تا ۲۵) را کسب کند.

زراعت، افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه کاشان از یک ونیم میلیارد به ۴ میلیارد تومان و اعتبارات ملی از ۲۵ به ۱۲۰ میلیارد تومان را تأکید کرد و گفت: ۲۰ پروژه عمرانی دانشگاه در حال اجرا است که ۱۰ پروژه آن خیرساز است.

 

تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در هفته دولت

زراعت، به تاسیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: بری ایجاد این پارک ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی خیرین گرامی و ۵۰ میلیارد ریال هم از طرف معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اختصاص داده شده است.

او، با اشاره به اختصاص زمین ۲۵ هکتاری برای ساخت پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی، افزود: این پارک بین شهرک صنعتی راوند و دانشگاه کاشان احداث خواهد شد و رشته‌های دانشگاهی متناسب با صنایع به این پارک انتقال خواهد یافت.

به گفته او، شرکت‌های دانش بنیان تا زمان راه‌اندازی کامل مجموعه، به مدت پنج سال در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی در ساختمان آیت‌الله یثربی واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی کاشان مشغول فعالیت خواهند بود.

زراعت افزود: ۴۰ نفر از استادان این دانشگاه در حال حاضر وارد بازار کار در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی شده‌اند که از این تعداد هشت نفر در این پارک به صورت مستقیم شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کردند و زمینه‌ساز اشتغال شماری از دانشجویان شده اند.

او، با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری ارتباط دانشگاه با صنعت را پیوند می‌زند گفت: هیچ دانشگاهی بدون پارک علم و فناوری نمی‌تواند رشد کند و این پارک‌ها هستند که می‌توانند در کنار دانشگاه‌ها، پیوند بین علم و صنعت را مستحکم‌تر کنند.

زراعت، در پایان اظهار داشت: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) هفت پژوهشگر دانشگاه کاشان از جمله دکتر مسعود صلواتی نیاسر در سه رشته شیمی، مهندسی شیمی و متالوژی، دکتر سید علیرضا اشرفی و عباس سعادت وندی در رشته ریاضی، علی قربان پور در رشته مهندسی مکانیک، مهران رضایی در رشته مهندسی شیمی، محسن بهپور در رشته شیمی و دکتر عارفی در رشته مکانیک در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان اسلام قرار گرفتند.

شایان ذکر است: در حال حاضر نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.