پلوسی: فرمان‌های ترامپ خلاف قانون اساسی آمریکاست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فرمان‌هایی که دونالد ترامپ در خصوص مهار ویروس کرونا صادر می‌کند، مشروعیت قانونی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد دوباره از اقدامات دونالد ترامپ در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، از فرمان‌های اجرایی او در بحبوحه این بحران انتقاد کرد.

بر این اساس، پلوسی با تائید اظهارات سناتور بن ساس، فرمان‌های اجرایی رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا را برخلاف قانون اساسی توصیف کرد و گفت ما باید اکنون نیاز‌های مردم آمریکا را رفع کنیم. همانطور که مشاوران من می‌گویند اقدامات رئیس جمهور کاملا خلاف قانون اساسی است.

در پی عدم توافق دموکرات‌ها و دولت، دونالد ترامپ روز جمعه ۴ فرمان اجرایی از جمله در خصوص بیمه بیکاری را به امضا رساند. براساس یکی از این فرمان ها، بیمه بیکاری ۴۰۰ دلاری برای کسانیکه شغل خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست داده اند، برقرار خواهد شد.

سناتور برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت آمریکا نیز از بی توجهی رئیس جمهور این کشور به وضعیت اقتصاد آمریکا انتقاد کرد و گفت ترامپ احتمالا نمی‌داند در هنگام گلف بازی او میلیون‌ها شهروند بیکار به سوی گرسنگی پیش می‌روند.

نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی ترامپ ماههاست در محافل سیاسی آمریکا هدف انتقادات گسترده قرار گرفته است. برغم صدرنشینی بلامنازع آمریکا از نظر ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا، ترامپ هر روز با طرح اظهارنظری غیر علمی و بی اساس جنجال برانگیز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار