ناباروری در نهاد‌های بیمه‌ای به عنوان بیماری شناخته نشده است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از اینکه ناباروری در نهاد‌های بیمه‌ای به عنوان بیماری شناخته نشده و تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی به مناسبت چهلمین سالروز تشکیل این نهاد انقلابی، در جمع خبرنگاران گفت: حداقل ۲۰ تا ۲۲ درصد زوجین با مشکل فرزندآوری مواجه هستند و باید پوشش بیمه‌ای به این حوزه نیز ورود کند تا خانواده‌های نابارور که اکثرا هم از اقشار ضعیف هستند، حمایت شوند.
او  افزود: در جامعه‌ای که رشد جمعیت منفی است و برخی زوجین می‌توانند با برخی درمان‌ها، فرزندآوری کنند، متاسفانه هیچ حمایتی از زوج‌های نابارور در تامین هزینه‌های درمان نمی‌شود.

او ادامه داد: در این رابطه خلا قانونی وجود دارد و موضوع را با نمایندگان مجلس نیز درمیان گذاشته‌ایم و باید به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تجهیزات منحصر به فردی را در شمال غرب کشور مستقر کرده است گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار زوج از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بهره‌مند شده اند و در تلاش هستیم تا شانس موفقیت درمان ناباروی را که در دنیا ۴۰ درصد است، افزایش دهیم.

محسنی گفت: ۴۰ سال از عمر جهاددانشگاهی می‌گذرد و می‌توان گفت هم اکنون با حرکت در جهت دانشگاه‌های نسل سوم و تبدیل دانش به محصول و ثروت؛ این مجموعه به بلوغ رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار