معاون فرهنگی و تبلیغی جامعةالزهرا (س)عنوان کرد؛

ضرورت الگوگیری از ظلم ستیزی و حسن خلق امام موسی کاظم (ع)

ظهیری گفت:ظلم ستیزی و حسن خلق امام هفتم شیعیان باید به عنوان درس بزرگی برای الگوگیری به جهان معرفی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، معصومه ظهیری ،معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا (س) ضمن تبریک سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: باید سبک زندگی امام هفتم برای همه مردم تبیین و برجسته شود تا هر کسی به توان و ظرفیت خویش از آن بهره بردارد.


او  ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) در استمرار بحث امامت با حساسیت‌هایی که در دوران امامتش بود بسیار تلاش کرد و به فراگیری علوم اسلامی پرداخت.


معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا (س) بیان کرد: در زمان امام صادق (ع) علوم بسیار فراگیر شده بود و منجر به برگزاری ۴۰۰ کرسی و تربیت چهار هزار مفسر و مبلغ شده بود که امام موسی کاظم (ع) این وضعیت را استمرار بخشید.


ظهیری با اشاره به محدودیت‌های امامت و هدایت در زمان امام موسی کاظم (ع) گفت: وقتی حاکمان زمان این امام متوجه علاقه و گرایش مردم شدند تصمیم گرفتند امام را از مدینه به بغداد فرا بخوانند تا از این طریق امام را به صورت طولانی در حصر کنند.


ظهیری گفت: دوران امامت امام موسی کاظم (ع) بیشتر در حصر و یا تبعید سپری شد با این اوصاف امام از طریق فرزندانش و اصحاب پیام دین اسلام را به اقصی نقاط جهان اسلام و کشور‌های مختلف ارسال می‌کرد.


معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا (س) تاکید کرد: حسن خلق، صبر و بردباری امام بود که باعث شد تا مردم به ایشان جذب شوند.

امام موسی کاظم (ع) دارای خصوصیات بسیاری بود که در بین این ویژگی‌ها ظلم ستیزی، مقاومت در برابر ستمگران، بخشش و مراقبت در رفتار و گفتار و حسن اخلاق نمونه بود که باید به عنوان درس بزرگی جهت الگوگیری برای همه مردم جهان معرفی شود.


او به روزه و عبادت امام هفتم شیعیان اشاره کرد و گفت: در تاریخ نقل شده است که هنگامی که امام کاظم (ع) در زندان سندی بن شاهک (در بغداد) بود، هارون، کنیز خوش قامت و زیبا چهره‌ای را به عنوان خدمتگزار، اما با اهداف سوء و ناپسند به زندان فرستاد، اما این کنیز در زندان، آنچنان تحت تاثیر معنویت امام (ع) و عبادت‌های ایشان قرار گرفت که همواره به سجده می‌رفت و ذکر می‌گفت.


ظهیری گفت: خوب بندگی کردن به انسان عزت و آزادگی می‌بخشد که این امر در زندگانی امام کاظم (ع) با اینکه در زندان بود بسیار مشهود است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار