طرز تهیه ماست موسیر خوشمزه خانگی

در گزارش زیر طرز تهیه ماست موسیر خانگی را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موسیر به علت طبع گرمش اگر با ماست میل شود طبع سرد ماست را از بین می‌برد؛ و خوردن ماست با موسیر بسیار توصیه می‌شود.

مواد لازم :
ماست ۱ پیمانه
موسیر تازه یا خشک نصف پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
سبزی خشکه (شوید و کرفس کوهی یا نعنا و پونه) به مقدار لازم


طرز تهیه ماست موسیر:

برای تهیه‌ی ماست و موسیر بهتر است از موسیر خشک استفاده کنید، زیرا موسیر تازه بسیار تند است. به ۲ صورت ماست و موسیر تهیه می‌شود یکی اینکه موسیر‌های خشک را به صورت ورقه‌ای در ماست بریزید که در این روش تا ماست و موسیرتان جا بیفتد زمان می‌برد.

اما اگر برای مصرف ماست و موسیر عجله دارید. موسیر‌های خشک را در مخلوط کن ریز خرد کنید و داخل ماست بریزید. سپس نمک و فلفل و کرفس و شوید کوهی را پودر کنید و به آن‌ها اضافه کنید و آرام مخلوط کنید. سپس آن را داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شود و بعد میل کنید.

نکاتی برای تهیه‌ی ماست و موسیر:

• استفاده از موسیر خشک و کمی خرد شده باعث می‌شود آب ماست کشیده شود و ماست شما سفت‌تر و خوشمزه‌تر شود. اما موسیر تازه ماست را آب می‌اندازد.

 

• اگر می‌خواهید از موسیر تازه برای تهیه‌ی ماست و موسیر استفاده کنید باید حتما آن را شیرین کنید؛ و از میزان کمتری از آن‌ها در ماست استفاده کنید.

 

• برای تهیه‌ی ماست و موسیر بهتر است از ماست کیسه انداخته استفاده شود.

 

• اگر کرفس و شوید کوهی در دسترس نداشتید می‌توانید از نعنا و پونه خشک و هر سبزی خشکه محلی که باب میلتان است استفاده کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار