مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

پوشش بیش از ۹۸ درصدی تحصیلی در آموزش و پرورش خراسان شمالی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش خراسان شمالی بیش از ۹۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عباس سعیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هم اکنون نام نویسی از دانش آموزان در مدارس در حال انجام بوده و حضور دانش آموزان در مدارس بستگی به اعلام نظر ستاد استانی کرونا دارد یادآورشد : آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه حضوری و حضوری انجام می‌شود.

او گفت : اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد، در غیر اینصورت برنامه‌های مختلفی برای ارائه آموزش داریم.

سعیدی  ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن‌ها هم از نظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس‌های درس برپا می‌شود، اما در مناطق زرد کلاس‌ها نیمه حضوری و یا به صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مد نظراست.

سعیدی افزود : در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته‌های آموزشی، درسنامه‌ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه‌های آموزشی تلویزیون انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید 


او  با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است، گفت: همه اقدامات آموزشی در نقاط مختلف استان با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص شده توسط وزارت آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری می‌شود تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل هم نشود.

سعیدی یادآورشد: با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه است، دغدغه‌هایی همانند اینترنت، تلفن همراه و تبلت در بخش سخت افزاری برای معلمان و دانش آموزان وجود دارد.

او با بیان اینکه اینترنت رایگان از مطالبات فرهنگیان و دانش آموزان بوده که باید وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات در این خصوص تدبیری بیاندیشند، ادامه داد: برای تامین زیرساخت‌های سخت افزاری همانند گوشی و تبلت نیز با وزارت صمت رایزنی شده تا این دستگاه به صورت ارزان قیمت در دسترس همه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.