مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

بهبود یافتگان کرونا در سمنان پلاسما اهدا کنند

وحید بغدادی گفت: بهبودیافتگان کرونا در استان سمنان با پیوستن به پویش شکرانه سلامت با اهدای پلاسما در درمان بیماران کرونایی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: درمان مشخص برای مقابله با کرونا وجود ندارد، اما پلاسمادرمانی نوعی روش محسوب می‌شود که در درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است که بهبودیافتگان کرونا در این استان با پیوستن به پویش شکرانه سلامت با اهدای پلاسما در درمان بیماران کرونایی اقدام کنند.

او با بیان اینکه طبق گزارش‌ها پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا در درمان افراد مبتلا به کرونا تاثیر مثبت داشته است افزود: ۲۰۲ واحد پلاسما، از مراجعه ۲۲۷ بهبودیافته کرونا در قالب پویش شکرانه سلامت به پایگاه‌های انتقال خون در استان با انجام آزمایش‌های اولیه جمع‌آوری شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اضافه کرد: بخش زیادی از پلاسمای اهدایی از سوی بهبودیافتگان کرونا در استان سمنان در مراکز درمانی استان توزیع شد و بنابراین لازم است افراد بهبودیافته برای نجات جان هم‌نوعان خود نسبت به این اقدام خداپسندانه اقدام کنند.

بغدادی اضافه کرد: افراد مبتلا به کرونا یک ماه پس از بهبودیافتن می‌توانند برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون در شاهرود و سمنان مراجعه کنند.

او اظهار داشت: ۲ دستگاه پلاسما فرزیس در سمنان و ۲ دستگاه در شاهرود آماده دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کرونا است و افراد بهبودیافته از کرونا متقاضی اهدای پلاسما در شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر، دامغان، آرادان، میامی و گرمسار می‌توانند به این منظور به سمنان یا شاهرود مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پلاسمادرمانی از دهم اردیبهشت ۹۹ آغاز شد و اداره کل انتقال خون استان سمنان بدون دسترسی به اطلاعات شخصی افراد بهبودیافته از کرونا تنها با استفاده ظرفیت رسانه، فضای مجازی و تبلیغات محیطی، توانست بهبودیافتگان کرونا را به پیوستن به پویش شکرانه سلامت دعوت کند.

بغدادی با اشاره به اینکه ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود بیان کرد: داوطلبان اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها در صورت دارا بودن شرایط لازم از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

او تصریح کرد: وجود سابقه بیماری‌های زمینه‌ای و سابقه سقط و زایمان در زنان مانع از دریافت پلاسما می‌شود و به همین دلیل در آمار تعداد مراجعه کننده بهبودیافته از کرونا و تعداد واحد پلاسمای جمع آوری شده پلاسما، اختلاف وجود دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار