مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

۸۷ درصد آب در استان سمنان صرف کشاورزی می‌شود

ایرج حیدریان با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان سمنان گفت: ۸۷ درصد آب استان سمنان صرف کشاورزی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان سمنان گفت: این سند دارای بخش‌های مختلفی از جمله سهم مصرف هر بخش است که در آن نیاز به یک عزم جدی داریم از سوی دیگر همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی یک الزام در این سند است واگرنه موفق نخواهیم شد.

او با بیان اینکه برای عبور از چالش کم آبی تدوین این سند کارساز است، اما موفقیت کامل اجرای آن در گرو عزم عمومی است افزود: آب مهمترین چالش و مطالبه استان سمنان محسوب می‌شود که ارتباط به یک اداره یا نهاد خاص ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه مثال بارز همکاری و عزم عمومی برای اجرای طرح‌های مقابله با خشکسالی در سطح استان در مقوله کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های آب بود تاکید کرد: تجربه موفق این موضوع نشان داد که با همراهی مردم و مسئولان می‌توان کار‌های بزرگی برای مقابله با خشکسالی انجام داد.

حیدریان با اشاره به رسالت سنگین اطلاع رسانی‌ها در ارتباط با استفاده بهینه آب تاکید داشت: باید توجه کرد که جامعه هدف آب تمام مردم و اقشار هستند و لذا بدون اطلاع رسانی در زمینه مصرف این مایع حیات‌بخش هرگز موفق نخواهیم شد.

او با بیان اینکه طرح‌هایی مانند تغییر الگوی کشت نیز در گرو همراهی و مشارکت عمومی هستند ابراز کرد: ۸۷ درصد آب استان صرف کشاورزی می‌شود و لذا هشت درصد صرف صنعت و خدمات و پنج درصد به شرب اختصاص دارد در نتیجه تغییر الگو‌های کشت می‌توانند راهگشا باشند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار