مهار آتش سوزی در جنگل‌های خداآفرین

فرماندار خداآفرین از مهار ۸۰ درصدی آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امیری راد فرماندار خداآفرین گفت:۸۰ درصد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران مهار شده است و از صبح امروز نیرو‌های آتش‌نشانی برای لکه گیری ۲۰ درصد دیگر آتش در منطقه حاضر شده اند و نیازی به اعزام نیرو‌های امداد کوهستان نیست.

او افزود: منطقه آتش سوزی جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین گسترده است، اما صعب العبور نیست و نیرو‌های مردمی، سپاه پاسداران و هلال احمر آتش را مهار کردند.

 هنربرمدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم از اعلام آمادگی نیرو‌های آتش نشانی و هلال احمر تبریز برای اعزام به منطقه خبر داد و گفت: فرماندار خداآفرین اعلام کرده است که نیازی به نیرو‌های دیگر نیست و مردم و نیرو‌های محلی آتش را مهار کرده اند.

آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین از دیروز آغاز شد.

تیر ماه امسال هم منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شد.

جنگل‌های ارسباران پارسال نیز به مدت ۴ روز در ۳ نقطه شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی آتش گرفت و حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل‌ها از بین رفت.

این جنگل‌ها با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری شمرده می‌شود و ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه‌های گیاهی شناخته شده کشور در این جنگل ها قرار دارد.

جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است و علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز دارای اهمیت فراوان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.