«خام‌فروشی» آفت اصلی زعفران/حمایت از زعفران‌کاران خراسان رضوی افزایش می‌یابد

خام‌فروشی مهم‌ترین آفتی است که اگر جلوی آن گرفته شود شاهد شکوفایی حوزه زعفران خراسان رضوی و زعفران‌کاران خواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش خام‌فروشی یکی از مهم ترین اولویت‌هایی است که باید در دستور کار حوزه زعفران قرار گیرد و به همین منظور با مشارکت میان‌بخشی قرارگاه جهادی زعفران در زاوه خراسان رضوی تشکیل می‌شود.

او یکی از دستور کار‌های مهم این قرارگاه را مقابله با خام‌فروشی این محصول بنیادی عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی و معین اقتصادی شهرستان در گام نخست با برآورد سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی پای کار آمده‌اند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور افزایش ارزش افزوده زعفران باید اکیدا از خام‌فروشی آن پرهیز شود و هدف اولیه ما در شهرستان نیز تحقق این مسئله و حمایت از تولیدکننده است.
 
زنگنه بیان کرد: علاوه بر این با همکاری اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی ۶۰ تن زعفران خریداری شده از کشاورزان استان قرار است به صورت مزایده طی روز‌های آینده به فروش برسد و شرط اصلی مزایده نیز صادرات محصول است.
بیشتربخوانید

 
او به دیگر اقدامات حمایتی از زعفران‌کاران استان خبر داد و تصریح کرد: با تعدادی از صادرکنندگان نیز صحبت‌هایی شده تا به صورت مستقیم زعفران را از کشاورزان خراسان رضوی  خریداری کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلام با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های فرآوری زعفران در منطقه تربت حیدریه تاکید کرد: هدف این کار نیز این است که از زعفران‌کاران حمایت بیشتری صورت گیرد و انجام تمامی این مراحل فرآوری نیز با دستگاه‌های استاندارد خواهد بود.
 
منبع:تسنیم
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار