مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم؛

تجمع عزاداران امکان سرایت کرونا را بالا می‌ برد

موسوی گفت: برگزاری مراسم ختم در آرامستان‌ها و تجمع در مراسم‌های تشییع از رفتار‌های خطرناک در زمان شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید سیف‌الدین موسوی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به وجود برخی تجمع‌ها در مراسم‌های تشییع یا ختم در آرامستان‌های سطح شهر و بهشت معصومه (س)،گفت: اگر این تجمع‌ها برگزار نشده و این مراسم‌ها با حداقل افراد اجرا شود، می‌توانیم گامی مثبت در جلوگیری از شیوع کرونا برداریم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم ادامه داد: کاری که در اوج اول بیماری کرونا در قم انجام شد این بود که مردم در بسیاری از این موارد اصول بهداشتی را رعایت کردند و این موجب شد ما با کمترین مشکل از این مرحله گذر کنیم.

او افزود: معضل اینجاست که در محله دوم مردم آنچنان که باید رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌ها را جدی نگرفته‌اند و همچنان شاهد تشییع جنازه و برگزاری مراسم‌های ختم و تجمع در آرامستان‌ها و مساجد هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عمل شدنی نیست، تصریح کرد: وقتی تجمع عزاداران صورت بگیرد امکان سرایت بیماری بسیار بالا می‌رود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: اگر تشییع کمتر انجام شود و مراسم‌هایی که در مساجد برگزار می‌شود کنترل شود وضعیت ما بسیار بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.