انرژی منطقه ازگله تخلیه شده است

رئیس مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت : با توجه به تخلیه انرژی که در زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های سال ۹۶ و ۹۷ در زلزله ازگله اتفاق افتاد، به نظر می‌آید، انرژی منطقه تخلیه شده و خیلی جای نگرانی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد فروزی رئیس مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت : خبری در مورد خسارت وارده از زلزله ۵.۱ ریشتری دیروز در حوالی شهرستان گیلان‌غرب به ما ارائه نشده، البته با توجه به اینکه منطقه از نظر تراکم و پوشش جمعیت پایین بوده خسارت جانی وارد نکرده است.

او گفت: اینکه این زلزله خبری از زلزله بزرگ می‌دهد را با این صراحت نمی‌توان بیان کرد، زلزله قابل پیش‌بینی نیست و هر لحظه ممکن است هر جای اتفاق بیفتد.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه از لحاظ فعالیت لرزشی، منطقه فعالی است، ولی با توجه به تخلیه انرژی که در سال ۹۶ و ۹۷ در زلزله ازگله اتفاق افتاد و زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های بسیاری را به دنبال داشت به نظر می‌آید، انرژی منطقه تخلیه شده و خیلی جای نگرانی نیست.

او گفت: با توجه به شرایط منطقه، انرژی زیادی در منطقه انباشته نیست و وقوع زلزله پنج، چهار و... ریشتری یک رخداداد طبیعی است که هر از چندگاهی در منطقه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.