استفاده از ماسک بهترین راهکار برای جلوگیری از ویروس کرونا به کودکان / ماسک زدن را به کودکان خود آموزش دهید

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت: برای آن که فرزندان به زدن ماسک تشویق شوند، والدین ماسک زدن را فراموش نکنند.

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: کودکان معمولا از والدین خود الگوبرداری می‌کنند و رفتار‌ها و عادات والدین بر رفتار‌های کودکان تاثیر می‌گذارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اگر شما بیرون از منزل به صورت مداوم از ماسک استفاده کنید، فرزند شما به صورت ناخودآگاه آموزش دیده و رفتار شما را تقلید خواهد کرد.

تیزویر با اشاره به این که با کودک خود درباره ویروس کرونا و احتمال بیماری شدن وی صحبت کنیم، گفت: برای آن‌ها توضیح دهیم که استفاده نکردن از ماسک، می‌تواند منجر به ابتلای بیماری و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان شود.

او افزود: در هنگام بازی در منزل برای عروسک‌های کودک، ماسک تهیه کنیم و به کودکان اهمیت استفاده از ماسک را آموزش دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در صورت در آوردن ماسک حین بازی کودک در فضای بیرون، از وی بخواهیم، ماسک خود را دوباره استفاده کند و در صورت امتناع به او بگوییم اجازه ادامه بازی را نخواهد داشت.

تیزویر با بیان این که به کودکان توصیه شود به ماسک خود دست نزنند، افزود: دست زدن به ماسک آلوده به کرونا احتمال ابتلای کودک به این ویروس را بیشتر می کند.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.