رئیس جمعیت هلال احمر دزفول:

گردشگران مراقب باشند در دام تور‌های گردشگری غیرمجاز گرفتار نشوند

طحان دزفولی گفت: فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز در دزفول سبب بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر می‌شود و گردشگران باید مراقب باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی طحان دزفولی رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با هشدار نسبت به فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز در این شهرستان گفت: فعالیت تور‌های غیرمجاز باعث بروز حوادث ناگوار در رودخانه دز و مناطق کوهستانی می‌شود.

او بیان داشت: جاذبه‌های گردشگری شهرستان دزفول سال‌های گذشته در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی معرفی شدند که با معرفی این جاذبه‌ها شاهد ورود تور‌های گردشگری زیادی از نقاط مختلف استان و سایر استان‌ها به مناطق گردشگری شهرستان بودیم.

طحان دزفولی با اشاره به اینکه برخی از این تور‌ها به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مجوز‌های لازم اقدام به فعالیت گردشگری می‌کنند که رعایت نکردن استاندارد‌های لازم بخصوص اصول ایمنی منجر به وقوع حوادث ناگوار از جمله حادثه تلخ چال کندی در سال ۹۶ شد، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته با وجود محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی ستاد مدیریت کرونا با چند حادثه از جمله گم شدن اعضای تور گردشگری غیربومی مواجه شدیم که نشان دهنده بی‌توجهی به اصول گردشگری و کوهپیمایی است.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی مناطق گردشگری شهرستان دزفول از جمله چال کندی، کول خرسون، دره توبیرون، آبشار شوی و برخی مناطق دیگر با وجود زیبایی بی‌نظیر و ویژگی‌های منحصر به فرد دارای نقاط حادثه خیز و بسیار خطرناک هستند که نداشتن شناخت کافی گردشگران از این مناطق می‌تواند ریسک وقوع حوادث ناگوار را به شدت افزایش دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با بیان اینکه نیمه دوم سال به دلیل شرایط آب و هوایی، حضور گردشگران در مناطق کوهستانی شهرستان افزایش می‌یابد و باید ضمن شناخت کافی از محل مورد نظر، این فعالیت در قالب تور‌های مجاز و دارای سابقه و مهارت کافی انجام شود، گفت: به طور قطع ساماندهی تور‌ها نظارت بیشتر نهاد‌های مربوطه را می‌طلبد و این مهم نقش بسزایی در کاهش حوادث خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.