فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشورخبر داد:

انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران/ ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند

سردار مهری گفت: بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران در فرودگاه مشهد شناسایی و انهدام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به دستگیری ۱۱ مرد و یک زن از سرکردگان باند بزرگ شبکه‌ای، گفت: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند.

او افزود: بر این اساس پلیس اقدام به تحقیق کرده و مشخص شد این فرد سردسته بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای در سطح کشور است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: سرکردگان این باند کلاهبرداری، افراد معتاد را در شهر‌های مختلف کشور جذب و برای آن‌ها حساب بانکی می‌کردند به طوری که در ابتدا دسته چک ۱۰ برگی و در مرحله بعدی دسته چک ۵۹ برگی برای آن‌ها اخذ می‌شد.

سردار مهری بیان کرد: اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای با صدور چک‌های بلامحل و ضمانت، اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده‌ای در سراسر کشور کرده‌اند.

او همکاری افرادی را در داخل بانک‌ها با این کلاهبرداران قطعی توصیف و تصریح کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید سامانه‌های مورد نیاز را برای بانک‌ها تدارک ببیند تا دسته چک برای متقاضیان تحت شرایطی خاص صادر شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: تاکنون ۱۰۲ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای که از سال ۱۳۹۳ مشغول فعالیت بوده، توسط پلیس شناسایی شده‌اند.
بیشتربخوانید

 
سردار مهری اظهار کرد: این افراد شیاد با سوءاستفاده از ۱۰۰ هزار قطعه برگه چک بانکی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد، کرمان، فارس و خوزستان اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند به طوری که تاکنون ۳۰ هزار قطعه چک برگشتی به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در پرونده آن‌ها شناسایی شده است.

او افزود: کلاهبرداران عضو باند متلاشی شده حتی با مدارک تقلبی اقدام به اخذ دسته چک از بانک‌ها کرده اند . تنها یکی از اعضای این باند در ۲۳ بانک حساب افتتاح کرده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین شرکت‌های سوری برای اعضای باند ثبت شده و حتی در موردی رییس یک شعبه بانکی به عنوان معرف یکی از سرکردگان باند کلاهبرداران حساب افتتاح دسته چک صادر کرده است.

سردار مهری بیان کرد: همچنین برخی صنفوف با اعضای این باند کلاهبردار برای صدور محوز همکاری کرده‌اند.

او تصریح کرد: امیدواریم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برخوردی قاطع با اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای داشته باشد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین از پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی به خاطر همکاری در عملیات تلاشی این باند تقدیر و تاکید کرد: یکی از سرکردگان باند کلاهبرداری ۱۰۰ سکه طلا را به عنوان رشوه به یکی از ماموران انتظامی در مشهد پیشنهاد کرد، اما پلیس وظیفه‌شناس بلافاصله این اقدام تبهکارانه را گزارش کرد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۰۰:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
یعنی اینا کیا هستن که پشتشون گرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
همه را دار بزنید . تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
باشه چشم. خواهش می کنم