گازدار شدن ۸ روستای محور قره‌تپه ماکو

رئیس اداره گاز ماکو از بهره‌برداری از گاز‌روستا‌های محور قره‌تپه این شهرستان همزمان بارهفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رسول نوری‌نسب، رئیس اداره گاز ماکو گفت: محور قره‌تپه شامل روستا‌های قره‌تپه، اولنلر، بلجک، یعقوب‌علی کندی، قزلداغ عجم، کرد، هندور و هاسون است که عملیات گازرسانی به آن‌ها همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود تا ۱۲۰۰ خانوار این روستا‌ها از گاز طبیعی برخوردار شوند.

رئیس اداره گاز ماکو با اشاره به ضریب نفوذ ۲۵ درصدی گاز در میان خانوار روستایی ماکو، اظهار کرد: با روشن شدن این محور، میزان این ضریب نفوذ به ۳۴ درصد خواهد رسید.

به گفته نوری‌نسب، برای گازرسانی به روستا‌های این محور در مجموع، ۱۵/۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس اداره گاز ماکو در ادامه درباره پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان گفت: محور حسولزگی که شامل روستا‌های تیکمه کرد، خله زاغاسی، عیسی‌خان، حصار، تازه‌کند آداغان، حسولزگی، میرزاخلیل و حسوشکی شبکه‌گذاری به اتمام رسیده و پس از تزریق گاز محور قره تپه، این محور‌ها نیز تزریق گاز خواهند شد.

بنا به اعلام وی، در محور یاریم قیه شامل روستاهای: یاریم قیه علیا، سفلی و وسطی، خرمن یری، قوریشگاک نیز همزمان خط تغذیه و شبکه‌گذاری در حال اجراست.

نوری‌نسب همچنین با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی محور هاسون، اظهار کرد: این محور نیز شامل روستا‌های تلیم‌خان سفلی، مخند، هاسون بزرگ و کوچک، تاتار، اینجه علیا، محمودآغلی و میرزادولماز است که سه روستای هاسون بزرگ و کوچک و تاتار پس از تزریق گاز محور قره تپه و نصب ایستگاه‌های TBS تزریق گاز خواهند شد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.