رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

ثبت نام بیش از هزار دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان

رنجبر از ثبت نام یک هزار و ۴۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: فرآیند ثبت نام دانش آموزان با نیاز‌های از اول مردادماه در دوره‌های مختلف تحصیلی آغازوتا ۳۱ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

رنجبر اعتماد خانواده‌ها را برای آموزش و پرورش مهم واساسی دانست وافزود:پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیازویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مدارس و مراکز با نیاز‌های ویژه استان ثبت نام کنند.

او گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با برنامه ریزی وپیش بینی نیاز‌های آینده آن‌ها شروع می‌شود وچنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیاز‌ها و توانایی آنان درامر آموزش است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: نیرو‌های متخصص در مدارس و مراکز با نیاز‌های ویژه استان با بهره گیری از شیوه‌ها وراهبرد‌های نوین آموزشی در مسیر فراهم نمودن نیاز‌های ویژه آموزشی دانش آموزان وارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان فعالیت دارند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سخت، پیچیده وتخصصی است، تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ سازی وتغییر نگرش، آموزش خانواده وآگاه سازی جامعه می‌توان زمینه بهره وری واستفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیاز‌های ویژه را در جامعه فراهم کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: درمیان گروه‌های هفت گانه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی و اختلال رفتاری هیجانی به ترتیب بیشترین و کم‌ترین جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را دارند.

او عنوان کرد: نقش تأثیر گذار آموزش وپرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح وتأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش آموزان ماندگار است.

رنجبر با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد وباانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگی‌های حرفه‌ای از اهداف عالی نظام تعلیم وتربیت در جامعه است، اظهار کرد:تنوع نیاز‌ها در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقا وبه روز آوری تخصص ومهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.