اپل xCloud را از حضور در اپ استور محروم کرد

شرکت اپل تصمیم گرفت هرگونه برنامه استریم بازی بر پایه سرویس ابری را از فروشگاه اینترنتی خود حذف کند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ اخیرا از یک قرارداد مهم با شرکت مایکروسافت رونمایی کرد که شامل توسعه فرآیند استریم بازی در فضای ابری xCloud می‌شد. این سرویس برای کاربران گوشی گلکسی نوت ۲۰ با سه ماه عضویت رایگان فعال می‌شود اما به نظر می‌آید فعالیت آزمایش برنامه xCloud بر روی سیستم عامل iOS زودتر از انتظار به پایان رسیده است. گفتنی است؛ قرار بود سرویس استریم مذکور در تاریخ ۱۵ سپتامبر به صورت رسمی وارد بازار شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده علت توقف آزمایش‌های سرویس ابری xCloud سیاست‌های لحاظ شده در سرویس فروشگاه اینترنتی اپل بود. طی بیانیه رسمی منتشر شده توسط اپل، برنامه‌های GeForce شرکت انویدیا و گوگل استادیا دیگر بر روی فروشگاه اینترنتی اپل قابل استفاده نیستند.

شرکت اپل طی بیانیه خود نوشت: " برنامه App Store ساخته شده تا محیطی امن و قابل اعتماد را برای کاربران فراهم کند که آن‌ها بتوانند برنامه‌های مختلف را یافته و سپس دانلود کنند. این برنامه همچنین به هدف موقعیت شغلی فوق‌العاده برای برنامه نویس‌ها تنظیم شده است. قبل از این که هر برنامه در سرویس ما قرار گیرد، ما تمامی کدهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و همه آن‌ها را بر اساس قوانین وضع شده آزمایش می‌کنیم. تلاش ما آن است که برنامه‌هایی را در اختیار افراد قرار دهیم که از حریم شخصی کاربران مراقبت لازم را می‌کند". 

تصمیمات اپل بر علیه مایکروسافت


بیشتر بخوانید


معنی تمامی اظهارات اپل آن است که این شرکت تمایل دارد تمامی بازی‌های قرار داده شده بر روی سرویس‌هایی مانند گوگل استادیا را به صورت مستقیم مورد بررسی قرار دهد. عدم امکان بررسی بازی‌ها به صورت جداگانه در سرویس استادیا باعث شده اپل لازم بداند که اجازه قرارگیری سرویس‌های استریم را بر روی فروشگاه خود صادر نکند.

زمان عرضه پروژه xCloud

پروژه xCloud از ماه سپتامبر فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد و با حق اشتراک ماهانه ۱۵ دلار به فروش خواهد رسید. خریداران این سرویس قادر خواهند بود به بیش از ۱۰۰ بازی دسترسی پیدا کنند که شامل تمامی عناوین منتشر شده توسط مایکروسافت می‌شوند. نکته مثبت در رابطه با این سرویس آن است که کاربران نیازی ندارند که کنسول بازی خریداری کرده باشند، افراد با خریداری سرویس مذکور قادر خواهند بود تمامی بازی‌ها را استریم کرده و در گوشی خود مشغول بازی با آن شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.