پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در مهاباد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۶ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به کسب و کار‌های آسیب دیده اختصاص یافته است.

بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اعلام اینکه تسهیلات کرونایی به واحد‌های صنفی مهاباد پرداخت شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از میان ۴۴۰ واحد ثبت‌نام شده در سامانه کارا، ۵۰ واحد معادل ۶.۸ میلیارد ریال از تسهیلات تکمیل و جهت پرداخت به مؤسسات و بانک‌های عامل ارسال و از این تسهیلات بهره مند شده اند.

این مقام مسئول در مهاباد با اشاره به اینکه آن دسته از مشاغلی که مشمول شناخته شدند به محض تأمین اعتبار لازم اقدام می‌شود، اذعان کرد: متقاضیان جهت اطلاع از شرایط و مراحل پرداخت تسهیلات به ۱۸ رسته کسب و کار،  مراجعه نمایند.


بیشتر بخوانید


دانشمند تصریح کرد: با هدف بررسی و تسهیل در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا، از ابتدای ثبت نام و درخواست متقاضیان ضرر خورده از این شرایط تاکنون ۴۴۰ طرح در مهاباد ثبت نام کرده‌اند که ۳۹۰ طرح پس از بررسی و تکمیل فرآیند ثبت نام به بانک‌های عامل شهرستان معرفی و تسهیلات خود را طی روز‌های آینده دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه همچنین طبق بخشنامه جدید، کسب و کار‌های غیربیمه‌ای مشمول این تسهیلات هستند، یادآور شد: این قبیل کسب و کار‌ها پس از تایید دستگاه‌های اجرایی و طی فرآیند ثبت‌نامی که از اول تیرماه به‌صورت الکترونیکی آغاز شده، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی و صنفی آسیب دیده از شیوع کرونا هرچه سریع‌تر در سامانه کارا ثبت نام کنند، اضافه کرد: مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

هم‌اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، ۲۰ هزار بیمه شده کارگری به صورت ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.