از اطعام مومنان تا تهیه کمک جهیزیه در سایه جشن ولایت علوی

مدیرکل اوقاف یزد از تامین کمک هزینه هشت سری جهیزیه، آزادی چهار زندانی و اطعام گسترده مردم به مناسبت عید غدیرخم خبرداد.

حجت الاسلام زارع زاده، مدیرکل اوقاف یزدحجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با اشاره به تاکید ائمه اطهار در روایات برای اطعام مومنان در روز عید غدیرخم، گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم بیش از ۱۰۱ هزار و ۵۷۰ پرس غذا از محل اجرای نیات موقوفات، مراکز افق امامزادگان و خیران پخت شد.

او با بیان اینکه برای تهیه و طبخ غذا بیش از هشت میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال هزینه شده است، اظهارداشت: بر اساس نیت واقفان و خیران بخشی از غذا‌های طبخ شده بین عموم مردم و بخشی نیز تنها بین سادات، طلاب و نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام زارع زاده در ادامه افزود: در این ضیافت علوی تعداد زیادی از برادران اهل سنت نیز بر سر سفره امیرالمومنین (ع) میهمان شدند.

او ادامه داد: همچنین به مناسبت این عید بزرگ، دو هزار و ۸۰ بسته کمک‌های مومنانه در قالب طرح تبرکات علوی و با هزینه دو میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار خانواده‌های آسیب پذیر قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه کرد: هشت هزار و ۲۰۰ قرص نان و بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم شیرینی و خرما مجموعا به ارزش ۴۹۵ میلیون ریال از محل اجرای نیت موقوفات تهیه و در اختیار موقوف علیهم قرار گرفت.

او با اشاره به تهیه هشت سری کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان همزمان با عید سعید غدیرخم گفت: با شناسایی نوعروسان مستحق از طریق مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه، اقلام مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام زارع زاده ادامه داد: همچنین در این روز، ۴ زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت مالی ۳۰۰ میلیون ریال از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

او به اختصاص ۹۰ میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت جشن ولایت علوی اشاره کرد و گفت: برپایی هفت کاروان شادی، توزیع بسته‌های هدیه بین کودکان و برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی بود که برای این روز تدارک دیده شد.

حجت الاسلام زارع زاده در پایان به تهیه ماسک برای کادردرمان بیماران کرونایی اشاره و تصریح کرد: دوهزار و ۵۰۰ عدد ماسک با هزینه بیش از ۳۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز با اشاره به ذبح ۱۰ راس گوسفند در ایام دهه ولایت اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲۰۰ بسته گوشت گوسفند در کنار بسته‌های معیشتی از محل خیرین با محوریت مراکز افق امامزادگان در قالب عقیقه و ... بین نیازمندان، طلاب و سادات توزیع گردید.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار