عزاداری‌های محرم در قزوین در فضا‌های باز برگزار می شود /حرکت دسته های عزاداری، ممنوع

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا، عزاداری‌های ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضا‌های باز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست تبیین دستورالعمل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه برگزاری عزاداری‌های محرم در فضا‌های بازمحرم و صفر،گفت: براساس ارزیابی‌ها، حضور در تجمعات عامل اصلی و مهم ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است به همین منظور عزاداری‌های محرم در فضا‌های باز برگزار می شود و  هرگونه تجمع بیش از ۲ ساعت ممنوع خواهد بود.

حبیبی، استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری دانست و افزود: هیات‌های مذهبی باید فاصله گذاری حداقل ۲ متری در همه مراحل مراسم رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه مسوولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: به منظور ساماندهی برنامه‌های این ایام کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات ها، مداحان، نیروی انتظامی، حوزه بهداشت، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

حبیبی گفت: جابه جایی هیات ها، دسته روی و نیز استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع، اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیرشخصی) در محل مراسم و بدون جا به جایی مجاز است.

وی اضافه کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات صرفا به صورت بیرون بر در ایام محرم ممنوع است و هیات‌های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار