فعالیت ۸۴ واحد شالیکوبی در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از فعالیت ۸۴ واحد شالیکوبی با ظرفیت ۱۱۵ هزار تن در سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه شهرستان محمودآباد با داشتن ۱۵ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری یکی از شهرستان‌های برنج خیز مازندران است، گفت: ۸۴ واحد شالیکوبی پروانه دار در محمودآباد فعال است.

او با بیان اینکه شهرستان محمودآباد دارای ۴۰ واحد شالیکوبی مدرن است، افزود: ۲۵ واحد شالیکوبی مدرن در بخش مرکزی و ۱۵ واحد در بخش سرخ رود مشغول فعالیت است.

صادقی گفت: ظرفیت تولید برنج در واحد‌های مدرن این شهرستان حدود ۱۲۰ هزار تن و در شالیکوبی‌های سنتی ۴۰ هزار تن و در مجموع ۱۶۰ هزار تن است.


بیشتر بخوانید


او مزایای شالیکوبی‌های مدرن را کاهش ضایعات و در نتیجه افزایش تولید و افزایش درآمد اقتصاد خانوار روستایی و پیشگیری مهاجرت روستاییان به شهر‌ها  بیان کرد و افزود: توسعه صادرات و کاهش ریسک در بخش اقتصادی، ارائه اطلاعات مهم در مورد مواد غذایی برای مصرف کننده و کاهش تقلب در آن، افزایش عمر نگهداری برنج و حق انتخاب کشاورز برای فروش محصول به بازار مصرف، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از دیگر مزایای شالیکوبی‌های مدرن است.

نکا پایلوت طرح خودکفایی گوشت قرمز

سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به اینکه شهرستان نکا، پایلوت طرح خودکفایی گوشت قرمز است، گفت: این طرح سبب تحت پوشش قرار دادن ۵۰ هزار راس دام سبک می‌شود.

او افزود: در این طرح مسائل مربوط به پرورش دام شامل تغذیه و اصلاح نژاد و مسائل بهداشتی شامل درمان و واکسیناسیون در مناطق محروم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موسوی گفت: این طرح با همکاری مشترک جهاد کشاورزی و کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه کربلا این شهرستان اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: این طرح در روستا‌ها و مناطق محروم دهستان‌های پی رجه، استخرپشت و زارم رود هزارجریب نکا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.