تاسیس مدارس بدون مجوز قانونی

رئیس اداره مدارس غیر‌دولتی اصفهان گفت:بعضی از نهادهای فرهنگی به دنبال تاسیس مکانی به عنوان مدرسه تاسیس می کنند در حالیکه مجوز قانونی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید محمودی رئیس اداره مدارس غیر دولتی اصفهان با اشاره به دقت خانواده‌ها در انتخاب مدرسه، اظهار داشت: بعضی از نهاد‌های فرهنگی درصدد تاسیس مکانی موسوم به مدرسه می‌کنند در حالیکه هیچ مجوز قانونی ندارند.

او افزود: اولیا هم بدون آگاهی از نداشتن مجوز قانونی این دسته از مراکز آموزشی، فرزندان‌شان را ثبت نام می‌کنند و پس از پایان دوره متوجه می‌شوند این دانش‌آموزان در هیچ کجا پیشینه تحصیلی ندارند.

‌رئیس اداره مدارس غیر‌دولتی اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش هیچ کمکی نمی‌تواند به این خانواده‌ها بکند، گفت: مدارس این‌چنینی به لحاظ نداشتن مجوز قانونی، ساز و کار‌های صدور کارنامه یا اسناد دانش‌آموزی را ندارند و اولیا گرفتار می‌شوند.

او تصریح کرد: خانواده‌ها بدانند که این مراکز موسوم به مدرسه وجاهت قانونی ندارند و باعث بروز مشکلاتی برای دانش‌آموزان از نظر نداشتن کارنامه و پیشینه تحصیلی می‌شود و آموزش و پرورش هم نمی‌تواند در این زمینه اعتبار بخشی کند.

محمودی ادامه داد: طبق قانون تکلیف آموزش بر عهده دولت است و وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از دولت این کار را انجام می‌دهد و ما به عنوان حوزه مشارکت برنامه این زمینه را آماده کردیم که هر شخص متقاضی تاسیس مدرسه غیر دولتی برابر آنچه که در قانون مطرح شده بتواند اقدام به چنین کاری کند.

او با اشاره به ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: مدرسه واحد آموزشی و پرورشی است که بر اساس ضوابط و دستور العمل‌های وزارت آموزش و پرورش تاسیس و اداره می‌شود و بنابراین فعالیت سایر مراکزی که با این عنوان از وزارت مجوز دریافت نکرده و فاقد مجوز قانونی برای تعلیم به دانش‌آموزان هستند، ممنوع است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما اقدام به شناسایی این مدارس کرده‌ایم و تا‌کنون مواردی مشاهده کرده‌ایم و با آن‌ها برخورد شده و هر چند تعداد آن‌ها کم بوده، ولی حتی یک مورد هم نباید وجود داشته باشد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.