پلیس آمریکا ۱۶ نفر از معترضان پورتلندی را بازداشت کرد

پلیس پورتلند اعلام کرد در جریان اعتراضات شب گذشته این شهر ۱۶ نفر را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس پورتلند امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان اعتراضات شدید و خشونت آمیز شب گذشته این شهر که در اعتراض به نژادپرستی به راه افتاده ۱۶ نفر را دستگیر کرده است.

پیش‌تر پلیس از بازداشت ۹ نفر خبر داده بود، اما در بیانیه امروز آمده است: «ماموران در جریان شورش‌هایی که در محله کنتون روی داد ۱۶ نفر را دستگیر کردند. همگی آن‌ها با اتهامات ذکر شده به بازداشتگاه مولتنوما منتقل شدند.»

 مقامات پورتلند پس از آتش گرفتن مرکز اصلی پلیس در روز شنبه، در این شهر وضعیت «شورش» اعلام کردند.

بنابر گزارش‌ها، اعتراضات آمریکایی‌ها در شهر پورتلند همچنان ادامه دارد و درگیری بین نیرو‌های امنیتی و مردم مخابره شده است.

شنبه شب و با اوج گرفتن خشونت و اعتراضات در پورتلند، گروهی از معترضان به داخل ساختمان انجمن پلیس در این شهر روانه شدند. ساختمان مذکور در پی حمله معترضین به آتش کشیده شد و دود اطراف ساختمان را فرا گرفت.

در پی قتل جورج فلوید و اقدام وحشیانه پلیس آمریکا در خفه کردن این سیاه‌پوست، موجی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی نهادینه شده در این کشور ایجاد شد. حضور فعال سفیدپوستان در این تظاهرات برجسته است. مردم آمریکا از خشونت پلیس این کشور به ستوه آمده و خواستار اصلاحات جدی در این‌ باره شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار