سخنگوی وزارت خارجه آلمان: ادامه مذاکرات با روسیه برای ما مهم است

کریستوفر برگر در نشستی مطبوعاتی بر لزوم تداوم گفت‌وگوی کشورش با روسیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان در نشستی مطبوعاتی بر لزوم استمرار گفت‌وگو‌های میان کشورش و مسکو تاکید کرد.

برگر در سخنان خود گفت: «برای ما مهم است مذاکراتمان با روسیه در این برهه زمانی دشوار قطع نشود.»

این صحبت‌های سخنگوی وزارت خارجه آلمان در حالی مطرح می‌شود که فردا «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور سفری به روسیه خواهد داشت.

همچنین برگر با اشاره به مشکلات پیش آمده در روابط آلمان و روسیه در سال‌های اخیر افزود: «برلین می‌خواهد روسیه از نفوذ خود در سطح جهانی برای حل اختلافات استفاده کند و به طور مثال مناقشات شرق اوکراین و لیبی را آرام سازد.»

روابط میان آلمان و روسیه در دوره کنونی بیشتر در پروژه «خط لوله نورد استریم ۲» مشهود است. این پروژه بار‌ها از سوی آمریکا تحریم شده و مورد انتقاد قرار گرفته و این مسئله جنجال زیادی به همراه داشته است.

به طور مثال، در اوایل ماه ژوئن، سناتور‌های آمریکا از هر دو حزب لایحه‌ای ارائه کردند که تحریم‌های نورد استریم ۲ را تشدید کند. این لایحه به طور بالقوه به تعدادی از شرکت‌های اروپایی ارائه دهنده خدمات بیمه، بندر و مجوز، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی که برای این پروژه کار می‌کنند ضربه می‌زند.

برای مقابله با این مسئله، آلمان مجموعه‌ای از اقدامات متقابل را برای بسیج یک واکنش هماهنگ در سطح اتحادیه اروپا علیه این تحریم‌ها در نظر گرفت.

این رفتار آمریکا از سوی اتحادیه اروپا نیز مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار