همراهی رسانه‌ها با کمیته امداد نقش مهمی در محرومیت‌زدایی دارد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: همراهی و همکاری رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح برنامه‌های این نهاد نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در دیدار با مدیرعامل و اعضای خانه مطبوعات شمال کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار به رسالت سنگین و خطیر خبرنگاری اشاره کرد و گفت: شهامت، صداقت و امانت‌داری در رسالت خطیر خبرنگاری نهفته است.

او در ادامه بیان کرد: کمیته امداد مجموعه‌ای با شرایط خاص است که هر چه تلاطم‌های اقتصادی در جامعه بیشتر باشد خروجی آن به سمت کمیته امداد است.

صادقی بابیان اینکه نگاه ما در کمیته امداد بر توانمندی خانواده‌ها است افزود: حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که به دنبال این هستیم با ایجاد اشتغال بتوانیم منبع درآمدی برای این خانواده‌های فراهم کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستند.

او رسالت اصلی کمیته امداد را اشتغال مددجویان و محرومان اعلام کرد و گفت: این نهاد با توجه به رسالتی که دارد چند سالی است در سطح استان رتبه برتر اشتغال را کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به ایجاد مشاغل جدید و نو توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ایجاد نیروگاه‌های پنج کیلوواتی خورشیدی در منازل مددجویانی که توانایی انجام کار دیگری را ندارند ازجمله این مشاغل است که با اجرای این طرح هر مددجو ماهیانه بین یک‌میلیون تومان تا یک‌میلیون و پانصد هزار تومان درآمدزایی دارند.

صادقی به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: کمیته امداد بحث مسائل فرهنگی مددجویان ازجمله آموزش و مسائل تربیتی آن‌ها را دنبال می‌کند.

او تأمین نیاز‌های اولیه مددجویان و ایجاد سرپناه برای آن‌ها را یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و بیان کرد: این نهاد به دنبال حل مشکل مسکن مددجویان است و تاکنون قدم‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار