آگاهی دادن به افراد جامعه از ویژگی‌های عصر حاضر است

امام جمعه پاوه گفت : در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی و سایر رسانه‌های عصر ما مانند فیسبوک و تلگرام در انتقال اطلاعات و پیشرفت تمدن نقش بزرگی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه گفت : امروز آگاهی دادن به افراد جامعه از ویژگی‌های عصر حاضر است و رسانه‌ها در فرهنگ سازی نقش اساسی دارند.

او گفت : معروف‌ترین کار عصر ما اطلاع رسانی است و اطلاع رسانی گرانترین کالای زمان کنونی است که بهای آن گرانتر از طلا و نفت است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: کار رسانه قبل از هر چیز باید اعتمادسازی بین مردم باشد و انعکاس واقعیت و نقد سازنده جز وظایف ماست.

ماموستا قادری افزود: اگر صاحب رسانه بخواهد نزد عقلا و سیاستمداران و اهل تدین موفقیت و ارزشی داشته باشد باید علیه دین و فرهنگ مردم صحبت نکند، زمینه جنگ قومی و مذهبی را فراهم نکند، به افراد جامعه در هر لباسی که هستند و هر فرهنگی که دارند اهانت نکند و در مدح و ذم افراد افراط و تفریط نداشته باشد.

او گفت: کار و پیشه خبرنگار بسیار سخت و طاقت فرسا است و مصداق امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر و اطلاع رسانی به مردم بسیار سخت است.

ماموستا قادری افزود: خبرنگار باعث رشد، آگاهی و سربلندی است و این سربلندی مشکلاتی را به دنبال دارد.

او گفت: امنیت جامعه و سلامتی افراد ۲مسئله اساسی هستند که اهل قلم باید آن‌ها را مهم و جدی بگیرند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: در مملکتی هستیم که همه شاهد فعالیت صد‌ها شبکه ضدانقلاب در شبانه روز هستیم که ضمن القای ناامیدی، مردم را به خشونت دعوت می‌کنند.

ماموستا قادری ادامه داد: ما باید هوشیار باشیم که این افراد و شبکه‌ها دوست ما نیستند و برای نمونه آمریکا وانگلیس با رسانه هایشان فشار اقتصادی را بر مردم ایجاد کرده اند و از سویی دیگر جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند.

او گفت: در اثر دخالت قدرت‌های زورگو، ضعف مدیران اسلام وتفرقه مملکت ها، دنیای اسلام با ده‌ها مشکل از جمله اختلافات قومی و مذهبی، جنگ، بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است.

او افزود: امروز ویروس منحوس کرونا بزرگترین ضربه را به انسان‌ها، کارخانه‌ها، اقتصاد و ملت‌های فقیر وارد کرده است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: رسانه همیشگی در دنیای اسلام منبر است و منبر رسانه ملی و مذهبی مسلمانان در ۱۵ قرن اخیر بوده و خطبا در طول تاریخ خبرنگارانی صادق بوده اند.

ماموستا قادری ادامه داد: مملکت نیازمند وحدت، همدلی و همفکری است و خبرنگاران نقش خوبی در این زمینه دارند و باید در راستای اعتلای دین و ملت و مملکت بهتر و بیشتر نقش آفرینی کنند.

او با بیان اینکه راه جذب مخاطب انتشار هرمطلبی نیست گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران و تجهیز آن‌ها به وسایل مورد نیاز از جمله مواردی است که بازدهی کار خبرنگاران را به دنبال دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار