طرز تهیه سیب زمینی سوخاری مخصوص در ماهیتابه و فر

در گزارش زیر طرز تهیه سیب زمینی سوخاری مخصوص را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر علاوه بر غذا‌های خوشمزه‌ای مثل مرغ سوخاری، قارچ و پیاز سوخاری و بال سوخاری و … سیب زمینی سوخاری هم جای خودش را بین غذا‌های فست فودی و اسنک‌ها حسابی باز کرده است. سیب زمینی سوخاری مخصوص را هم در ماهیتابه و هم در فر به صورت ساده و پنیر می‌توانید درست کنید. سیب زمینی سوخاری در کنار سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی شکم پر و یا توپک سیب زمینی از جمله غذا‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان هم هستند.


مواد لازم

سیب زمینی: ۴ عدد

پودر سوخاری: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۳ عدد

شیر: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه، پودر آویشن، مرزن جوش، رزماری: به مقدار لازم

روغ مایع: به مقدار لازم


طرز تهیه

 

سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و خلال کنید. اندازه خلال‌ها باید متوسط باشد یعنی نه نازک و نه ضخیم. سیب زمینی‌های خلال شده را بشورید و به مدت ۶ الی ۸ دقیقه در آب و روی شعله متوسط بگذارید تا آب به دمای جوش برسد. کافی است سیب زمینی‌ها کمی در آب جوش بپزند، اما مراقب باشید له نشوند به همین دلیل مقداری نمک در آب بریزید.

سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و صبر کنید تا خنک شوند. در یک کاسه تخم مرغ و شیر را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. در یک کاسه دیگر پودر سوخاری، نمک، فلفل، پودر آویشن، مرزن جوش و رزماری را با هم ترکیب کنید. حالا سیب زمینی‌های خلالی را ابتدا در مایه تخم مرغ و شیر و سپس در پودر سوخاری بغلتانید. سیب زمینی‌ها در این مرحله باید استراحت کنند به همین منظور آن‌ها را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از یک ساعت در یک ماهیتابه گود روغن مایع بریزید و صبر کنید خوب داغ شود. سیب زمینی‌ها را در روغن داغ بریزید و سرخ کنید (مقدار روغن نباید کم باشد، چون در این صورت سیب زمینی‌ها خیلی روغن جذب می‌کنند). در یک بشقاب دستمال کاغذی بگذارید و سیب زمینی‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. سیب زمینی سوخاری را با سس مورد علاقه‌تان سرو کنید. اگر هم سیب زمینی سوخاری پنیری دوست دارید سیب زمینی‌ها را با مقداری پنیر گودا آب شده سرو کنید یا به محض اینکه سیب زمینی‌ها را از روغن درآوردید و زمانی که هنوز داغ داغ هستند روی آن‌ها مقداری پنیر پیتزا، موازرلا یا پارمزان رنده شده بریزید.


طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پنیری در فر


مواد لازم

سیب زمینی: ۶ عدد متوسط

روغن زیتو ن: ۲ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان: ۴۰۰ گرم

پودر سیر: ۴ قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر پاپریکا: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱ و نیم قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۴ عدد


طرز تهیه

فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، خلالی خرد کنید (نه نازک و نه ضخیم) و بشورید و آبکش کنید. کف سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید. تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. در یک ظرف دیگر پنیر پارمزان ریز رنده شده را با نمک و سایر ادویه‌ها مخلوط کنید. حالا سیب زمینی‌های خلالی خرد شده را ابتدا در تخم مرغ و سپس در پنیر پارمزان مزه‌دار شده بغلتانید.

 

سیب زمینی‌ها را در سینی فر با کمی فاصله بچینید و در طبقه وسط فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. رنگ سیب زمینی‌ها که طلایی شد سیب زمینی سوخاری شما در فر که به صورت تنوری طبخ شده آماده است. طرز تهیه این سیب زمینی سوخاری طعم‌دار به جای پنیر پارمزان با پنیر پیتزا ریز رنده شده هم خوش طعم می‌شود، اما پنیر پارمزان بیشتر توصیه می‌شود. به نظر می‌رسد این طرز تهیه سیب زمینی از سیب زمینی سرخ کرده به روش مک‌دونالد سالم‌تر و رژیمی‌تر است به خصوص اگر در مصرف روغن محدودیت دارید یا در رژیم لاغری و کاهش وزن هستید و دوست دارید غذا‌هایی با روغن کمتر میل کنید.

 

منبع: غذالند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این مقداری ک زدین برا چن نفر هست
برای یک نفر‌حدودا چقدر از هرکدوم لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ریم
۱۹:۳۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار