مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

متقاضیان برای ثبت‌نام در مسابقات ملی مهارت تا ۳۱ مرداد مهلت دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ثبت‌نام آنلاین نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تا ۳۱ مردادماه تمدید شد.

مسابقات ملی مهارتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: این مسابقات امسال در ۳۶ رشته مهارتی و با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت غیرمتمرکز و غیرهمزمان به صورت استانی و منوط به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اینکه جهت رعایت مسائل بهداشتی، ثبت‌نام فقط به صورت آنلاین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی www.portaltvto.com/olampiad/signup/step در گروه و رشته مورد نظر، ثبت‌نام کنند.

انصاری با بیان اینکه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۶ گروه رشته‌ای برگزار می‌شود، افزود: این گروه‌ها شامل فناوری و ساخت‌وساز، مُد و هنر‌های خلاقانه، فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی، فناوری مهندسی و تولید، خدمات‌رسانی شخصی و اجتماعی و حمل و نقل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل در زمان شیوع ویروس کرونا بیکار نبوده است، گفت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ عدد ماسک در قالب پویش‌های مردمی با ظرفیت بخش خصوصی و همکاری هلال احمر و فنی و حرفه‌ای تولید و با قیمت تمام‌شده بدون احتساب سود در اختیار شرکت تعاونی داروسازان قرار گرفته است.

او با اشاره به عملکرد این اداره کل در سه‌ماهه اول امسال اظهار داشت: بخش عمده اقدامات شامل تولید محتوای الکترونیکی، آموزش سربازان وطیفه و آموزش در محیط کار واقعی بوده است.

انصاری خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶۰ محتوای آموزشی بارگذاری شده در سایت آپارات، ۷۹ هزار و ۳۷ نفر به میزان ۵۷۷ هزار و ۱۲۸ دقیقه بازدید کرده‌اند.

او افزود: طی این مدت، دوره‌های آموزشی به تعداد ۲۲۱ نفر- دوره به میزان ۵۲ هزار و ۳۷۵ نفر- ساعت در پادگان و ۱۰۰ نفر- دوره به میزان ۱۵ هزار و ۴۱۱ نفر- ساعت در محیط کار واقعی پادگان‌ها ارائه شده است.

انصاری ادامه داد: همچنین در سه‌ماهه اول امسال، دوره‌های آموزشی برای ۸۳ نفر- دوره به میزان ۶۸ هزار و ۳۱ نفر- ساعت در محیط کار واقعی اصناف ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه طبق اعلام ستاد کرونا تمام آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در حال حاضر تعطیل هستند، گفت: نمی‌توان آموزش را متوقف کرد و در حالی که برخی آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه دارد به محض اعلام ستاد کرونا، تمام کارگاه‌های آموزشی استان دوباره دایر خواهند شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.