جادوی محبت در روابط همسران

محبت جلوی بسیاری از کدورت های احتمالی بین همسران را می گیرد و موجب افزایش صمیمیت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مریم کربلایی مددکار اجتماعی کلانتری ۱۱ سیمرغ با بیان اینکه مهم‌ترین عامل احساس رضایت زن و شوهر از زندگی زناشویی وجود صمیمیت در خانواده است، گفت: محبت کردن زن و شوهر به یکدیگر جلوی ایجاد کدورت میان آنان را می‌گیرد و صمیمیت را صد چندان می‌کند.

او افزود: بدون محبت، همسران از زندگی در کنار یکدیگر، احساس لذت نمی‌کنند و هر لحظه احتمال وقوع اختلاف و مشاجره، خانواده را تهدید می‌کند.

کربلایی با بیان اینکه ارتباط و احساس نزدیکی همسران به هم در عمیق‌ترین سطح ممکن و در هم حوزه‌های زندگی باید باشد، گفت: وقتی با کسی صمیمی هستیم بدون ترس از این که او از گفته‌های ما یا آنچه در ما می‌بیند سوء استفاده کند، احساسات خود را به او تقدیم و دل و قلبمان را به روی او باز می‌کنیم.

زن و شوهری که با هم صمیمی هستند احساس تعلق به هم دارند، گویی برای هم ساخته شده‌اند آن‌ها آماده‌اند که با هم دوست و یکدل باشند و نهفته‌ترین رازهایشان را به یکدیگر بگویند. همین احساس عمیق نزدیکی است که به آنان امید، توان و شهامت می‌دهد تا به زندگی زناشویی‌شان مادام‌العمر متعهد بمانند. چنین رابطه‌ای رضایت‌بخش، به خودی خود حاصل نمی‌شود، بلکه لازم است افراد آن را ایجاد کنند، برای همین زن و شوهر باید به دنبال عواملی باشند که ضامن ایجاد و حفظ صمیمیت در روابط آنان باشد.

عوامل ایجاد محبت بین همسران

زن و شوهر باید مؤدبانه با هم سخن بگویند و از سخنان زشت و رکیک اجتناب کنند، صحبت مؤدبانه، سلام کردن به یکدیگر و استقبال یا بدرقه همسر، از مصادیق احترام گذاشتن همسران به یکدیگر است.

 فضای خانه باید مملو از ابراز محبت ها‌ی کلامی و غیر کلامی زن و شوهر به یکدیگر باشد.

بیشتر بخوانید:

رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمود: این گفته مرد به همسرش که «دوستت دارم» هرگز از قلب او خارج نمی‌شود.

یکی دیگر از عوامل محبت بین همسران مشورت و تبادل نظر است که انسان را از تصمیم‌گیری اشتباه باز داشته و به طریق ثواب هدایت می‌کند.

فرد مشورت کننده به طور غیر مستقیم، شخصیت طرف مقابل را تأیید می‌کند و عملا به او می‌فهماند که تو مورد اعتماد من هستی، مشورت زن و شوهر با هم در اموری که به خانواده و زندگی آنان مربوط می‌شود، نشان‌دهنده علاقه آنان به یکدیگر و نیز افزایش‌دهنده نزدیکی و صمیمیت میان آنان است.

عقل حکم می‌کند که زن و شوهر برای حفظ صمیمیت میان خودشان، در کار‌ها با یکدیگر مشورت کنند. تصمیم‌گیری ها‌ی یک جانبه از طرف مرد یا زن، بدون مشورت با همسر، به یگانگی آن دو لطمه می‌زند، زیرا طرف مقابل احساس پوچی کرده، این‌گونه برداشت می‌کند که در اداره خانه جایگاهی ندارد؛ بدیهی است این احساس او را وادار می‌کند که به سمت بی‌مهری و انزوا کشیده شود و از همسرش فاصله بگیرد.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد محبت بین زوجین اهمیت دادن به نظر و خواسته همسر و مقدم ساختن آن بر نظر و خواسته خود است. از نشانه ها‌ی افزایش صمیمیت آن است که زن و شوهر برای خواسته‌ها و تمایلات همسر، بیشتر از خواسته و میل خود ارزش قائلند و سعی می‌کنند تا حد امکان، خواسته همسر را جامه عمل بپوشانند. 

مددکار اجتماعی کلانتری ۱۱ سیمرغ گفت: زن و شوهر باید علاوه بر والدین، بلکه سایر خویشاوندان همسر، معاشرت و روابط نیک و خوبی داشته باشند و به آن‌ها احترام کنند، با زبان خوش و مهربانی سعی کنند محبت آن‌ها را جلب کنند. با نیکی و اظهار محبت دلشان را به دست آورند، در کار‌ها با آن‌ها مشورت کنند، مشکلات زندگی خود را در میان نهاده و از فکر آن‌ها استفاده کنند و به پیشنهاد‌ها و راهنمایی ها‌ی مفیدشان گوش دهند، این کار‌ها علاوه بر ایجاد محبوبیت برای آن‌ها در میان خانواده همسر، صمیمیت موجود میان آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار