توصیه به باغداران گلستانی به منظور سمپاشی بعد از برداشت

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: باغداران استان ، برای تغذیه ، آبیاری و سم پاشی پس از برداشت محصول اقدام کنند.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: باغداران گلستانی، باغ‌های هسته دارمانند، هلو، شلیل و آلو، را پس از برداشت محصول، برای بارآوری سال آینده از محلول فروت ست (محلولی برای افزایش گلدهی سال بعد) استفاده کنند.

او با بیان اینکه باغداران برای مبارزه با آفت باید میوه‌های ریخته شده در پای درخت و میوه‌های کوچک باقی مانده بالای درخت را پاکسازی کنند افزود: همچنین، نسبت به استفاده از کود ازته و آبیاری به موقع و نهایتا سمپاشی به منظور مبارزه با مگس مدیترانه‌ای اقدام کنند.

این مقام مسئول در خصوص درختان هسته داری که در حال برداشتند گفت: برای این درختان سم پاشی توصیه نمی‌شود، اما استفاده از محلول هیدرولیزات و سم در ضلع جنوبی درختان با فاصله یک درخت در میان محلول پاشی کنند و هر هفته انجام و در صورت بارندگی تکرار شود.
 
بیشتر بخوانید

او همچنین در مورد درختان مرکبات و خرمالو که ۴۰ یا ۵۰ روز دیگر برداشت می‌شوند گفت: برای استفاده از سموم، با کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی مشورت کنند.
 
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: همه مواردی که ذکر شد در صورتی انجام شود که باغداران آمار شکار مگس مدیترانه‌ای را با استفاده از تله‌های فرمونی و پروتئینی به دست آورند و در غیر اینصورت اصلا نیازی به سمپاشی نیست.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.