فعالیت ۲۷ واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از فعالیت ۲۷ واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه ۲۷ واحد دارای مجوز سورتینگ و بسته بندی برنج در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: ظرفیت هر یک از واحد‌ها میانگین ۳ هزار تن برنج در سال است.
 
او افزود :دستگاه سورتینگ قادر به پاکسازی ۲۰ تن برنج در ساعت است و همچنین می‌توان برای مرتب سازی انواع مختلف برنج برنامه ریزی کرد.

اسلامی گفت:سورتینگ برنج عملی است که در آن برنج‌های با رنگ غیرمعمول، سنگ ریزه‌ها، حشرات کوچک مانند شپش، شوآک (یا در زبان محلی دَلِک که به برنج‌های غیرهمسان می‌گویند) و هر گونه ضایعات دیگر از برنج جدا می‌گردد.

اسلامی ادامه داد:سورتینگ باعث افزایش کارایی ظاهری برنج می‌شود. همچنین با سورت برنج نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی با حذف مواد خارجی مانند سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد ناخواسته به دست می‌آید.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود:برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می‌شود بطوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است. مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج‌های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به وسیله بالابر درون مخزن شیشه‌ای ریخته می‌شود.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار