چرا نیاز به اقتدار منطقه‌ای داریم؟ / ۲

ذوالنوری: حضور ایران در منطقه یک اهرم قدرت تلقی می‌شود/ بازیگری در منطقه تامین کننده منافع ملی ما است

رئیس کمیسیون امنیت گفت: اگر در چهار دیواری کشور بمانیم و منطقه را رها کنیم دشمنان بر ما توسط پیدا می‌کنند.

حضور ایران در منطقه یک اهرم قدرت تلقی می‌شود/بازیگری در منطقه تامین کننده منافع ملی ما استمجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم اقتدار ایران در منطقه اظهار کرد: هر کشوری ریشه و عمق استراتژیک و راهبردی دارد که بقا و استواری آن بر اساس همین مولفه تعریف می‌شود برای ما، عمق و ریشه در خارج از کشور به قدرت بازیگری در معادلات منطقه بستگی دارد، برخی‌ها معتقدند که بودند که حضور ما در منطقه خوب نیست باید از آنها پرسید که آمریکا و دیگر کشور‌ها در منطقه چه می‌کنند؟

وی افزود: منطقه مانند یک زمین بازی بوده و اگر ما در آن حضور نداشته باشیم دیگران میدان را از آن خود کرده و بعد عرصه به ما تنگ خواهد شد. البته برخی معتقدند که حضور ما در منطقه باعث ایجاد فشار بر کشور شده، اما باید به آنها گفت که اگر این حضور نبود شرایط مراتب بدتر می‌شد.


بیشتر بخوانید


ذوالنوری تصریح کرد: فشار‌ها بر کشور ما به دلیل نفوذ و حضورمان در منطقه نیست، بلکه این حضور مانند اهرم و قدرتی در دست ایران قرار دارد تا کشور‌های دشمن نتواند بر ما سیطره پیدا کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: بازیگری در منطقه تامین کننده منافع ملی ما بوده و مشکلات داخلی ما به گونه‌ای نیست که اگر دست از منطقه برداریم دیگر دشمنان کاری به کار ما نداشته باشند و مشکلاتمان حل شود.

وی ادامه داد: اگر ما، در چهار دیواری کشورمان بمانیم و منطقه را رها کنیم دشمنان بر ما توسط پیدا می‌کنند، اکنون آمریکا در کشور‌های منطقه مانند عراق حضور دارد و چند هزار بنیاد و موسسه تحت عناوین مختلف در این کشور تاسیس کرده و هزینه می‌کند تا افکار عمومی را به سمت خود بکشاند.

ذوالنوری تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور نداشته و در خط مقدم مبارزه با داعش نبود دیگر قدرتی برای ما باقی نمانده بود، بنابراین نباید اجازه دهیم که حافظه مان ضعیف شود.

وی گفت: هر چقدر نفوذ، قدرت بازیگری و تاثیر جمهوری اسلامی در منطقه بیشتر شود عصبانیت دشمن بیشتر است، چرا که این امر به معنای افزایش اقتدار ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار