تشکیل پرونده برای بازگرداندن ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از هشت هزار و ۳۸۸ پرونده حقوقی مربوط به تصرف یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان به وسعت ۷۰۰ هکتار تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نصیری مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در خصوص طرح‌های شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در استان گفت: پرونده‌های تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان در سال ۱۳۹۵ شمسی، ۶۱۲ مورد به مساحت ۷۶ هکتار، سال ۱۳۹۶ تعداد یک هزار و ۴۳۹ مورد به وسعت ۱۰۷ هکتار، سال ۱۳۹۷ به تعداد ۷۵۴ مورد به وسعت ۱۵۱ هکتار، سال ۱۳۹۸ به تعداد ۲هزار و ۲۳۴ مورد به وسعت ۱۲۰ هکتار و در چهار ماهه امسال به تعداد یک هزار و ۱۱۸مورد به وسعت ۴۶.۶۳ هکتار بوده است.

او افزود:  در سال ۱۳۹۵، ۱۳۵ پرونده قلع و قمع اجرا شد که این رقم در سال ۱۳۹۷ به ۳۵ پرونده و در سال ۱۳۹۸ به ۱۰۹ پرونده رسیده است، ضمن اینکه در چهار ماهه امسال نیز  احکام صادره قلع و قمع ۱۸ مورد اجرایی شده و سه پرونده نیز هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

او در خصوص تعداد طرح دعوی در بخش اراضی آذربایجان شرقی نیز گفت: طرح ۴۳۰ دعوی در سال ۹۵، ۳۹۶ دعوی در سال ۹۶، ۴۴۰ دعوی در سال ۹۷، ۷۰۰ دعوی در سال ۹۸ و ۱۹۵ دعوی نیز امسال در بخش امور اراضی استان انجام گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تبصره یک و چهار قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، گفت: از سال ۹۲ تا امسال، بنا بر تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۲۹۹۰ مورد مجوز خانه باغ در اراضی کشاورزی به وسعت ۸۴۰ هکتار و بر اساس تبصره یک ماده یک این قانون، ۲۵۹۴ مورد مجوز به مساحت ۷۷۸ هکتار صادر شده است.

از مجموع ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار هکتار مساحت استان آذربایجان شرقی که بیش از ۲ درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۸۰ هکتار آن قابل کشت است.

بیش از ۴۰۷ هزار و ۸۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی آبی و بیش از ۸۱۳ هزار و ۱۱۹ هکتار اراضی دیم هستند، ضمن اینکه ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان آذربایجان شرقی را مرتع تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.