مرمت راه‌های کرمانشاه نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، اعتبار لازم برای مرمت راه‌های استان را بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال رتبه دوم لکه‌گیری و روکش آسفالت در کشور را کسب کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: مجموعه راه‌های استان کرمانشاه ۸ هزار و ۵۱ کیلومتر راه (اصلی، فرعی و روستایی) است که  ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مجموعه ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شده است.

او با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خاکی یا شوسه است، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان  کرمانشاه در قالب ۷۵ طرح در مرحله قرارداد و اجرا هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پارسال رتبه سوم لکه‌گیری و روکش آسفالت در کشور را کسب کردیم و امسال در مجموع با انجام حدود ۵۷۲ کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری، کار‌های ایمنی به صورت امانی و پیمانی، رتبه دوم کشوری را به دست آوردیم.

او اعتبار لازم برای آسفالت کل راه‌های (شوسه و خاکی)، راه‌سازی، روکش و لکه گیری راه‌های موجود را بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تامین این اعتبار کل راه‌های استان آسفالته می‌شود.

کرمی اضافه کرد: کار‌ها به صورت پیمانی و امانی انجام می‌شود، بنابراین اعتبارات باید به نحوی باشد تا پیمانکاران رغبت کار داشته باشد، اگر اعتبار مورد نیاز تزریق شود یک ساله آسفالت راه‌های استان انجام می‌شود.

او با اشاره به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در استان، گفت: کار اصلاح این نقاط  پارسال آغاز شد و تا به امروز موفق شده‌ایم ۳۱ نقطه به صورت اساسی رفع نقص شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار