۱۴۵میلیارد تومان حجم معاملات بورسی خراسان شمالی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت:حجم معاملات بورسی و فرابورسی مردم خراسان شمالی در چهار ماه نخست امسال به ۱۴۵میلیارد تومان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مجید درخشانی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت:پارسال حجم معاملات بورسی و فرابورسی مردم استان از طریق کارگزاری‌های فعال در استان در مجموع به ۱۱۳میلیارد تومان رسید.

درخشانی افزود: امسال هجوم به انجام معاملات بورسی در سطح کشور به دلایل مختلفی از جمله افزایش تورم، کاهش ارزش ریال، حفظ ارزش ریال و سرمایه، نقدشوندگی سرمایه در بازار بورس، بازدهی بالای سرمایه در این بازار سرمایه‌ای افزایش یافت.

او گفت: متقاضیان ورود به این بازار سرمایه‌ای به علت ریسک بالای آن، هیچ گاه سرمایه‌های مهم زندگی خود از جمله املاک را نقد نکنند تا در این بازار سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی افزود: اشخاصی که با این بازار آشنا نیستند و یا آگاهی کمتری دارند برای ورود به این بازار از سرمایه‌های خرد خود شروع کنند.

درخشانی همچنین با اشاره به اینکه رویکرد اقتصادی دولت همچنین مسئولان خراسان شمالی ایجاد تنوع در تامین مالی واحد‌های تولیدی است، عنوان کرد: در این زمینه، اخیرا با حضور اتاق بازرگانی، استانداری، تعدادی از مدیران واحد‌های بخش خصوصی و یک دفتر کارگزاری استان، اجرای طرح تامین مالی واحد‌های تولید استان از طریق بازار بورس و فرابورس کلید خورد.


بیشتر بخوانید


او گفت: اخیرا، ۱۵واحد تولیدی استان تقاضای عرضه سهام شرکت‌های خود به بازار فرابورس و بورس را ارائه داده اند تا صورت‌های مالی آن‌ها ارزیابی شوند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ارزیابی صورت‌های مالی این شرکت‌ها در حال انجام است گفت: در صورت تایید این شرکت‌ها برای ورود به این بازار آن‌ها در نوبت درج نماد بورسی قرار خواهند گرفت.

در سال‌های گذشته سهام کارخانجات قند شیروان، سیمان بجنورد همچنین مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان از طریق بورس عرضه شدند و امسال نیز یک شرکت بخش خصوصی استان به درج نماد بورسی برای عرضه سهام خود در این بازار موفق شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.