معاون کل وزیر بهداشت:

ویروس کرونا پیچیده‌تر شده است

حریرچی گفت: ویروس کرونا در حال حاضر پیچیده‌تر از گذشته شده است و برخی خصوصیات ویروس‌های ایدز، هپاتیت و آنفلوانزا را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پیچیدگی ویروس کرونا، اظهار کرد: این ویروس با توجه به ویژگی‌هایی که دارد کار را سخت تر کرده است. ویروس کرونا خصوصیاتی از ایدز، هپاتیت،  آنفلوانزا و سایر ویروس‌ها را دارد که در حال حاضر پیچیده‌تر هم شده است.

حریرچی گفت: علاوه بر پیچیدگی قدرت سرایت  پذیری ویروس کرونا هم ۳  الی ۹ برابر افزایش یافته است، اما مشخص نیست در بیماری زایی هم همین تاثیر را داشته باشد یا خیر.

او بیان کرد: تا زمانی که این ویروس حتی در یک نقطه از جهان هم باشد، تمام دنیا در شرایط قرمز قرار می‌گیرد؛ چرا که کرونا ویروس این قدرت را دارد تا با وجود تنها یک بیمار سراسر جهان را درگیر کند.


بیشتر بخوانید


حریرچی درباره زمان برگزاری کنکور گفت: با توجه به اینکه امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی از مناطق کشور وجود نداشت برگزاری کنکور در این شرایط مورد موافقت قرار نگرفت.

او ادامه داد:  همانطور که وزیر علوم اعلام کردند توافق شده است برگزاری کنکور سراسری یک ماه به تعویق بیفتد،البته این موضوع هنوز تصویب نشده است.

او در پایان یادآوری کرد: از مردم و داوطلبان می‌خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ویروس بیچاره زبوون داشت می‌گفت من مقصر نیستم اینا پروتکل بلد نیستن بنویسن
آخرین اخبار