رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

نیرو‌های مسلح با همه توان در کنار وزارت بهداشت هستند

سرلشکر باقری گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، نیرو‌های مسلح با تمام توان در کنار وزارت بهداشت بوده و تمام امکانات را برای بستری بیماران ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جلسه امروز قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا علیه السلام، درباره ضرورت اطلاع رسانی اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، نیرو‌های مسلح به طور دائم و با تمام توان در کنار وزارت بهداشت بوده و تمام امکانات را برای بستری بیماران ایجاد کرده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بستری هستند، طبق آمار از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور  حدود بیست هزار بیمار در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح ارتش  بستری شده‌اند.

سردار باقری تصریح کرد:  امروزه از ۱۰۰ طرح پیشنهادی، ۱۸ طرح در حوزه دارو و واکسن به تصویب رسیده است، البته طرح‌های دانشگاه بقیه الله جزو طرح‌های برتر کشور محسوب می‌شوند.

میزان ابتلا به کرونا در نیرو‌های مسلح کمتر از سایر ارگان‌ها

او بیان کرد: در جلسه امروز وضعیت بیماری کرونا و برنامه ریزی برای آینده و ادامه ماموریت نیرو‌های مسلح ارتش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به شیوع بیماری کرونا و این شرایط، ادامه ماموریت تا پایان امسال یا سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. ما هیچ مورد حادی در مراکز درمانی نداشته ایم؛ میزان ابتلا به کرونا در بین کارکنان نیرو‌های مسلح از میزان میانگین ملی پایین‌تر است و این به دلیل همین پیشگیری‌هاست و این روند ادامه خواهد داشت.

باقری در پایان گفت: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تعطیلی بردار نیست، به همین دلیل باید نیروهای زیادی  به یگان‌ها تزریق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار