۷۲ ناشر در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه در مجموع ۷۲ ناشر در استان فعالیت می‌کنند که ۶۷ نفر در مرکز و پنج نفر هم در شهرستان‌ها حضور دارندگفت: حدود ۳۰۰ نویسنده هم در استان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: در سال ۹۸ اداره ارشاد در مجموع ۲ هزار و ۶۵۱ جلد کتاب که شامل ۶۰ عنوان بود را با قیمت ۶۲ میلیون تومان خریداری کرد.

او با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۲۱۶ عنوان کتاب با تیراژ ۱۸۲ هزار و ۶۵۰ جلد چاپ شده است، گفت: این آمار در سال ۹۸ در مجموع ۲۰۵ عنوان کتاب با تیراژ ۱۷۳ هزار و ۸۵۰ جلد و در سه ماهه اول سال ۹۹ هم ۱۱ عنوان کتاب با تیراژ هشت هزار و ۸۴۰ جلد بوده است.

 اهدا ۲۱ هزار جلد کتاب به سایر نهاد‌ها در سال ۹۸، بیمه ۲۲ نویسنده و تلاش برای بیمه دیگر نویسندگان از صندوق بیمه هنرمندان، تجلیل از فعالین حوزه چاپ و نشر، رونمایی از ۱۷ عنوان کتاب در سال ۹۸، بازدید و سرکشی از نویسندگان استان بخشی از اقدامات اداره ارشاد کرمانشاه بود که تیموری به آن‌ها اشاره کرد.

تیموری با اشاره به اینکه فعالین حوزه چاپ و نشر به دلیل کرونا با مشکلات فراوانی روبرو هستند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه از همه توان و ظرفیت خود برای حل این مشکلات استفاده می‌کند و تا امروز هم بعد از برآورد خسارت‌های این حوزه در نامه‌هایی به استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری و همچنین مکاتبه با وزارت ارشاد، پیگیر حل مشکلات آن‌ها هستیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار