مشاوره تغذیه‌ای برای بیماران کرونایی در مراغه ارائه می‌شود

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: خدمات مشاوره‌ای در زمینه تغذیه به بیماران کرونایی و شهروندان از سوی این دانشکده ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت:خدمات مشاوره‌ای در زمینه تغذیه از طریق سامانه ۴۰۳۰ توسط کارشناسان تغذیه این دانشکده با هدف پیشگیری و مقابله با تاثیرات منفی بیماری کرونا در این شهرستان انجام می‌شود.

او افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و لزوم پاسخ به سوالات مکرر خانواده‌ها در خصوص موضوعات تغذیه‌ای برای پیشگیری و کنترل کرونا، این دانشکده اقدام به راه اندازی مشاوره تغذیه در سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات مردم در این زمینه کرده است.

او گفت: برای این منظور، تعداد هفت نفر از کارشناسان تغذیه این دانشکده در سامانه ۴۰۳۰ فعال بوده که با مشاوره آنلاین در سامانه تلفنی ۴۰۳۰ از ساعت هفت صبح تا ۱۰ شب پاسخگوی سوالات تغذیه‌ای شهروندان هستند.

مجتهدی گفت: براین اساس، شهروندان در دوره‌های مختلف زمانی قبل از ابتلا، دوران بیماری و بهبودی، در مورد مصرف مکمل‌های مورد نیاز گروه‌های مختلف سنی و رعایت ایمنی مواد غذایی راهنمایی می‌شوند.

او افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر از طریق این سامانه مشاوره گرفته اند و شهروندان می‌توانند با شماره گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلید ۶ در ساعات ۱۴ الی ۲۰ عصر هر روز سوالات تغذیه‌ای خود را با کارشناسان تغذیه مطرح کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.