معرفی برگزیدگان جشنواره آوا و نمای نابینایان فارس

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی آوا و نما ویژه نابینایان استان فارس برگزار و برگزیدگان آن معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فراخوان جشنواره استانی آوا و نمای نابینایان با مشارکت موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز در شهریور ۹۸ و با دعوت از هنرمندان نابینا و کم‌بینا در زمینه‌های صوت، تصویر، شنیداری، آموزش، گردشگری، اشتغال و تعامل با نابینایان اعلام شد.

محمد قاسم شایسته مدیر عامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز گفت: هیچ‌کس از توانمندی‌های معلولان در عرصه اشتغال به ‌درستی آگاه نیست و قصد داریم با تداوم  جشنواره استانی آوا و نمای نابینایان و دیگر برنامه‌های مشابه، توانمندی‌های نابینایان را در عرصه‌های گوناگون به ‌ویژه در حوزه اشتغال به همگان معرفی کنیم.

او، بیان کرد: نابینایان با مشقت تحصیل می‌کنند، اما پس از دانش‌آموختگی، امکان ورود به بازار کار را ندارند و انتظار می رود به مرحله‌ای برسیم که مشکلات نابینایان در تمام زمینه‌ها رفع شود.

محمدصادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در این مراسم تصریح کرد: رویکرد خلاقانه به هر موضوع باعث خیر و برکت است، به ویژه پرداختن به موضوعی مانند توان‌یابی و توانمندی.

او، ادامه داد: جشنواره‌ استانی آوا و نمای نابینایان این موضوع را یادآوری می‌کند که اگر بخشی از حواس انسان کار نمی‌کند، مابقی حواس قوی‌تر عمل می‌کنند و می‌توان هوشمندانه از آن‌ها بهره گرفت.

در این مراسم برگزیدگان رویداد فرهنگی هنری آوا و نما معرفی و  از آنان تقدیر شد که در بخش عکاسی با تلفن همراه، شمایل زارع، نجمه غیاثی و پروانه صالحی‌نیا به ترتیب اول تا سوم و در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای، مژگان شیخه پور، عباس عباسی مهر و رباب اسدزاده رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش پادکست، نبی‌الله طالبی، علی جعفری و مجتبی اکبری برگزیده شدند و در بخش گویندگی، میترا آسیابان، سحر علی‌پور و زهرا صداقت به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

پادکست، نوعی فایل صوتی و دیجیتال بوده که در فضای اینترنت ساخته می‌شود تا روی رایانه و یا دستگاه همراه قابل دانلود کردن باشد.

پادکست به طور معمول به صورت دنباله‌دار و سریالی ارائه می‌شود و قسمت‌های جدید آن از سوی کاربران عضو، ایمیل و یا روش‌های دیگر قابل دریافت است.

فراخوان همایش توانمندی‌های علمی - پژوهشی نابینایان و کم بینایان

همچنین در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی آوا و نما ویژه نابینایان از فراخوان سومین همایش سراسری توانمندی‌های علمی- پژوهشی نابینایان و کم بینایان رونمایی شد.

سعید قشقایی دبیر علمی این همایش افزود: اهداف این همایش، شناساندن توانمندی‌های علمی پژوهشی نابینایان و کم بینایان به جامعه، ارتقای حس خودباوری در جامعه نابینایان و کم بینایان، تبادل نظر و بررسی علمی مسائل و مشکلات جامعه نابینایان و کم بینایان از دیدگاه نخبگان علمی نابینا و کم بینا، شناسایی و معرفی نخبگان علمی و پژوهشی نابینا و کم بینا و معرفی آخرین دستاورد‌های علمی پژوهشی نابینایان و کم بینایان است.

او، اضافه کرد: در این همایش، پژوهش‌های علمی انجام شده از سوی افراد نابینا و کم بینا ارائه  می شود و از این رو شرکت‌کنندگان در سطح تحصیلات تکمیلی می‌توانند پایان نامه‌ها، مقاله‌های علمی پژوهشی، علمی ‌ترویجی و علمی ‌تخصصی خود را به این همایش ارسال کنند.

قشقایی، زمان اختتامیه این برنامه را عید غدیر سال ۱۴۰۰ اعلام و اضافه کرد: نشانی الکترونیکی hamayeshtavangaran@gmail.com پاسخگوی علاقه‌مندان در این زمینه است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.