۴۰ درصد گندم کشاورزان مهابادی تحویل مراکز خرید شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۴۰ درصد گندم حدود ۲۳ هزار تن از کشاورزان مهابادی خریداری شده است.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: کار خرید گندم از کشاورزان از اول تیرماه آغاز شده و تاکنون ۴۰ درصد بالغ بر ۲۳ هزار تن گندم توسط مراکز خرید از کشاورزان خریداری و در سیلو‌ها انبار شده است.

علیزاده با بیان اینکه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۱۰ مرکز تعیین شده خریداری می‌شود، افزود: امسال برخلاف سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت وجوه خرید گندم کشاورزان این شهرستان مشخص که تاکنون بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال از وجوه آن‌ها پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود و از این میزان ۵۵ هزار تن به سیلو‌ها تحویل داده شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام اینکه امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید؛ ۲۵ هزار ریال تعیین شده است، یادآور شد: پارسال ۳۸ هزار تن گندم در ۸ مرکز خرید این شهرستان با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار ریال از گندمکاران به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری شده است.

علیزاده خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته و میانگین تولید گندم در مزارع دیم یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه خرید گندم تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، اذعان کرد: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی یارانه دار اوره تحویل کشاورزان مهابادی شد.

او با بیان اینکه ۱۱۰ دستگاه کمباین کار برداشت غلات در این شهرستان را انجام می‌دهند، گفت: کشاورزان در سال زراعی‌جاری جهت تهیه بذر‌های اصلاح شده موردنیاز خود می‌توانند به شرکت‌های مجوزدار بوجاری و فرآوری بذر مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.