در ارتباط با دام و طیور رعایت چه نکاتی الزامی است؟

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه افراد هنگام ارتباط مستقیم با دام و طیور به خاطر احتمال انتقال ویروس از حیوان به انسان باید از ماسک صورت و دستکش استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد واحدیان مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:همه افراد هنگام ارتباط مستقیم با دام و طیور به خاطر احتمال انتقال ویروس از حیوان به انسان باید از ماسک صورت و دستکش استفاده کنند بر همین اساس نگهداری و ذبح پرندگان و حیوانات در منزل توصیه نمی‌شود.

او بیماری‌های تب مالت و تب کریمه کنگو را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ذکر کرد و افزود: حتی دلایلی مطرح شده که ویروس کرونا از حیوان به انسان منتقل شده است لذا باید ضمن بالابردن سطح آگاهی خود، به توصیه‌های پزشکان که به منظور حفظ سلامتی بیان می‌شود عمل کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم باید هشدار‌ها را جدی بگیرند، عمده مشکل روز‌های کرونایی در بی‌تفاوتی‌های کسانی بود که می‌گفتند کرونا برای ما نیست و زمانی برایشان باورپذیر شد که خودشان یا اطرافیانشان درگیر این بیماری شدند.

بیشتر بخوانید


واحدیان بیان کرد: آموزش‌های مجازی و واقعی باید در کنار هم باشند تا در دوره بحران کرونا بتوانیم مدیریت درستی داشته باشیم، زیرا این ویروس حداقل تا ۲ سال دیگر در کنار ما خواهد بود و اگر می‌خواهیم دوباره با تشدید بحران مواجه نشویم باید ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، به‌گونه‌ای تصور نکنیم که این بیماری تمام شده است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.